Göteborg 11/8 - Gladaste gänget på Liseberg

Det här var nog seriöst dom 4 bästa dagarna i mitt liv. Så jävla kul som vi haft det. Tack alla som var med! 

Dagen började med att klockan ringa vid halv 5!! Vi var så jäkla trötta då kan jag berätta. Men vi var ju tvugna eftersom jag hade ett tåg att passa. Så det var bara att slänga i sig lite frulle (dock hade vi typ inget hemma) och ge sig iväg. Kom till Centralen vid halv 6 och mitt tåg gick ner till Göteborg vid 5 över 6... Framme vid kvart över 9 typ och då mötte Emma upp mig. Vi gick och köpte busskort och jag köpte även två bullar som jag proppade i mig. Hade ju som sagt knappt ätit någon frukost. Vi tog spårvagnen ut till Masthuggstorget och upp till Masthuggsterrassens vandrarhem och checkade in. Sen åkte vi in till Centralen igen och mötte upp Mika. Kul att ses igen. Sen tog vi oss ner till Lisse, efter att ha tagit fel spårvagn och varit tvugna att åka tillbaka.. Men det var inte mitt fel, Emma och Mika ville visa sig bäst! Men tillslut lyckades vi hitta till Lisse och där dumpade vi Emma som skulle hålla platser. Jag och Mika åkte tillbaka till Masthuggstorget och gick in på Hemköp(!) och handlade, för det hann inte jag och Emma göra. Vi handlade och gick upp till vandrarhemmet med det och satte oss och snackade lite skiiit.. haha

Vid 13 typ åkte vi tillbaka till Centralen igen och mötte upp Carro och Anna-Karin. Kul att träffa dig igen A-K! Okej, låter som jag inte vill träffa Carro, men vi hade ju för guds skull setts tidigare på dan, haha.. Sen stod vi kvar alla fyra och väntade på att Sara och Bonnie skulle komma. Även kul att se er igen. Jag, Carro och A-K åkte till vandrarhemmet så dom fick dumpa sina väskor. Dom installerade sig och vi alla bytte om till lite "finare" kläder. Sen tog vi spårvagnen igen ner till Lisse. Tror ni inte att jag såg till att vi kom fel igen?! Den här gången var det iallafall rätt spårvagn, men åt fel håll. Lyckades tillslut komma till Liseberg iallafall och vi betalade oss in och letade upp scenen. Där satt ett antal lite galnare människor. Men dom hade lyckats få så grymma platser. Jan Johansen repade men vi tyckte han var tråkig, så ignorerade honom.. Vi pratade massa skit istället. Sen gick jag, A-K och Carro och åt -Burger King! Sen gick vi en liten rundvandring på Liseberg eftersom jag aldrig, varken varit i Göteborg eller på Liseberg tidigare.

Strax efter 6 kom Mika, Sara och Bonnie till scenen efter att ha åkt massa saker där. Vid halv 7 började dom typ med en liten frågestund om artisterna som var med. Alltså vi hade rätt på Alla frågor som handlade om Linda B och vadå dom filmade oss hela tiden när vi höll upp svaret. Sen började dom utse kvällens olika saker. Jag blev då Kvällens Charmgiaste Kille! hahaha, jag höll på att dö av skratt då. Okej, inte bara jag, utan resten av gänget också. Sen fortsatte det med fler frågor om Linda, men även om Jan Johansen och några fler skitsaker... Sen utsåg dom Kvällens Gladaste Gäng och det var vårat gäng som blev det med.. Då jublade vi litegrann, eller ja lite. Ganska mycket egentligen.

Klockan 7 började Lotta på Liseberg och vi skrek en hel del då med. Lotta älskade oss ganska mycket, haha.. Linda kom in och ägde scenen. Hon började med Black Velvet, hon gör den så fantastiskt bra! Sen blev det även Hur såvrt kan det va? och vi dansade Se mig, hör mig, rör mig så Linda blev riktigt imponerad. Även i första versen när man ska svara henne på Hur svårt kan det va? så tog vi ju i på en gång men när hon tar om det så kör vi på för kung och fosterland och Linda utbrister: "Dom här på första raden har fattat det" Eller något liknande, vi kände oss lite stolta! Sen efter det fick vi all uppmärksamhet ifrån Linda under hela uppträdandet. Sen blev det Allsång i form av Värsta Schlagern och ALLA vi på första raden, 11 st, dansar dansen till låten. Linda kom fram mot slutet och stod där och dansa med oss. Vi alla körde "Å titeln ska sitta som ett slag i magen" på Linda, haha... Sen gick showen och när det var slut stod vi där och flummade och sjöng ganska så mycket. Folk glodde ju självklart, men det bjuder vi på. När typ alla människor hade fått träffa Linda var det dags för oss, men hon hade väldigt bråttom iväg.. Men hon tog sig ändå tid att ta kort med oss alla. Dessutom pausade hon upp bildtagandet mellan varje person för hon ville komma på en ny min till varje person... Sen när vi var klara kom Lotta Engberg och droog iväg Linda.. Då stack vi med.

Sa Hej då till Sara, Mika och Bonnie och vi tog oss upp till Spårvagnen. När vi kliver på, vilka sitter inte där?! Bonnie, Sara och Mika. haha! Vi alla gick av vid Brunnsparken och gick till Nordstan sjungandes på Ingen sommar utan Dea! Okej, det var bara jag, Bonnie, Mika och Sara som sjöng den men vi hade kul ändå. När vi kommer in i Nordstan så var jag typ ensam om att sjunga, men jag sjöng ut för fullt ändå. Då var det någon gammal gubbe/fyllo som började sjunga med och vi dog.

Sen var det hem, där startade vi datorer och la in massa bilder och så. Vi åt också, för vi alla var sjukt hungriga. Sen gick vi väl och la oss någon gång.. Typ runt ett kanske?! För vi alla var rätt döda då...


Lisses gladaste gäng!

Kommentarer
Postat av: Mika

Hahahahaha så jävla kul. VART FÅR VI ALLT IFRÅN?! XD



Puss på bilden förresten. <3

2008-08-19 @ 10:24:00
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0