På väg mot nya äventyr...

DET STINKER KAFFE!!!!

Just nu sitter jag på tåget, påväg mot nya äventyr. Nu sitter jag på tåget ner mot Göteborg. Teamet ska träffas igen, åtminstone dom flesta. Göteborg får se upp nu när vi kommer för vi ska röja! Men ja, vi kommer att ha det riktigt kul, även om vädret ser ut att bli riktigt pissigt. Men lite regn har väl ingen dött utav? Eller ja, lite och lite. Det ser ut att bli rätt mycket regn men äsch va tusan.

När man åker första klass med SJ så bjuder dom på gratis kaffe och te med frukt också. Folket här på tåget har tagit till vara på det, för det stinker kaffe som bara tusan.. Jag som själv inte dricker kaffe och inte tycker det är gott tycker självkalrt att det stinker och jag börjar nästan må illa av lukten.. Men sen skakar det även en del nu på tåget för komfortsystemet är tillfälligt ur funktion. Men dom ska starta om det när vi kommer till Katrineholm, vilket är alldeles strax.
Jag hade ju tänkt blogga om Östersund nnu på tåget. Jag har faktsikt redan påbörjat det igårkväll. Men ska det skaka såhär så vette tusan om jag har någon lust med det. Vi får se helt enkelt...

Dagens plan ser väl ut ungefär såhär:

* 09:17 Jag rullar in i Göteborg
* Vidare till vandrarhemmet för incheckning
* Till Hemköp för att handla mat till denna vecka
* Möta Mika på Centralen som ska göra mig sällskap innan Carro och A-K kommer
* Jag, Carro och A-K åker till vandrarhemmet så dom får dumpa sina väskor
* Vidare till Liseberg där Emma, Jennie och Lina väntar
* Allsång med Lotta Engberg på Liseberg, Linda Bengtzing är gästartist
* Hem och soooova för vi kommer vara döda

Nu börjar det kännas litegrann att jag redan varit vaken i typ 2½ timme. Förstår ni, klockan ringde 04:30!! Vi kom väl upp efter 10-15 minuter för usch va trötta vi var. Men liksom vem är inte trött om klockan ringer 04:30?!

Vi får se hur mycket mer blogg det blir nere i Göteborg, Emma har med sig sitt mobila bredband till sin dator så kanske kan låna det för att blogga lite.. Men det återstår att se. Men som sagt, slutar det skaka så hemskt kanske jag bloggar Östersund..

/Mikael

Kommentarer
Postat av: Syster

Jo det måste vara jobbigt med kaffe & skakande tåg, jodå......

2008-08-11 @ 23:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0