Bengtzing-chatt & schlagerfeber!

Bengtzing chattade alldeles nyss på Expressen.se. Jag skickade en fråga som hon svarade på ;-) Jag frågade hur det gick när hon föll under repet idag. Såhär svarade hon: Jag föll, jag reste mig och kände mig som en segrare!! Puss

Hon är lite rolig den där Linda :P och SÅ väl värd att gå direkt till Final på lördag. Fast jag undrar om det är bra eller inte :S Tobbe Ek, Aftonbladet, gillar det inte så starkt medans Edward af Sillén på Gyllene Skor älskar henne. Det är en riktig schlagerdänga med lite moderna Mika på typ ;-) Enligt vad folk har beskrivit den som.

Febern är rätt hög just nu, kan inte vänta tills lördag för att få höra Lindas låt xD Tur att man får höra 60 sekunder imorrn åtminstone :P Då kommer jag nog GARANTERAT vara överlycklig över hur bra låten är :D åhh, kan det inte bli fredag eller helst lördag nu...

Lite kommentarer om Lindas låt och ifrån hennes rep idag:


Bidraget "Hur svårt kan det va?" är så mycket toooookschlager, dessutom på svenska, att jag tror många svenskar kommer bli religiösa av lycka efter Lindas 3 minuter av frälsning!

Hela parketten av fotografer flög upp som ett skott med kamerorna i högsta högg.

Mitt i dansnumret faller Bengtzing handlöst rakt ner på golvet. Det ser riktigt läskigt ut och på parkett drar vi efter andan, men snart reser sig Linda upp och bara skrattar medan kören sjunger färdigt.

- Såg det bra ut? Jag har övat på det länge! skrattar hon när musiken ebbat ut.

Men det blir inte helt rätt ändå:
- Du kom i vägen för min faceshot, suckade Linda efter en genomkörning.

Bengtzing som är världens mest normala tjej vid sidan av scenen blir verkligen stjärna i rampljuset. Hela hennes kaxiga attityd och utstrålning kommer till sin rätt i den här låten och med en riktigt snygg schlagerhöjning i Linda-stil blir det bra till slut.


Lite bilder ifrån dagens rep:

Linda Bengtzing repar







Sitter just nu vid datan hemma hos min syrra, jag hämtade Theo, min systerson, idag och vi har precis ätit middag.Pannkakor.

Jag skriver kanske igen när jag kommer hem. Beror på om jag råkar somna på en gång elelr inte xD

/Mikael

PS. Glöm inte bort att rösta på Bengtzing på Lördag kl. 20, 099 23004 Hon behöver varje röst hon kan få. Varje röst räknas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0