Nu är det dags!

Nu ska jag berätta om förra helgen ;-) Jag kommer bara sammanfatta det lite kort för jag pallar inte skriva så mycket nu xD Jag ska även blogga om MF imorrn och låtarna som tävlar ;-)

Jag var på Schlagershiwen i Berwaldhallen både i Fredags och i Lördags ;-) I Fredags gick jag med min moster och vi satt på Körläktare vilket var bakom scenen en våning upp, vi trodde det skulle vara skitdåliga platser men det var helt okej, Linda såg mig trots att jag satt där ;-) Hon sjöng Alla Flickor i första akten och när hon kollade upp på sidorna och bakom sig så vinkade jag som en del andra också :-P Hon vinkade tillbaka och när hon sjungit klart och gått och satt sig i soffan så kollade hon bak mot mit, som att det var nån hon kände igen och då såg hon att det var jag :-D Det var den enda låten hon sjöng i Första akten. I pausen flyttade jag och min moster oss så vi såg showen framifrån ;-) och när Linda kommer in och sjunger Om igen <3 så kollar hon bak mot där jag satt i första akten och blir väldigt fundersam över vart jag är någonstans eftersom jag inte satt kvar där xD Sen kom hon in och sjöng Hallå Hela Pressen och sen fick hon sjunga Alla Flickor igen eftersom hon vann tävlingen :-D :-D och då såg hon mig igen :-D

Sen när showen var slut så gick vi ut och väntade på Linda och strax därefter kommer hon ut ;-) Jäkligt snabb var hon :-P Men hennes föräldrar kom upp från Gullspång på kvällen så dom stog och väntade på henne ;-) Det första hon gör är att liksom typ en sån  här min: "Nämen hej, åhh" och så får jag en kram :-D Hon frågar hur jag mår och så och sen tar vi kort ;-) Sen säger Linda att hemsidan kommer upp på åndag (asså i måndags, nu då;-)) Fast den kom ju först i tisdags ;-) Jag säger till Linda att jag inte kommer imorrn (asså i lördags) men att dom andra kommer... Sen kommer det några andra som Linda kände som hon börjar prata med ;-) Hon säger till dom att hon var jätteglad att dom var där och sen säger hon till mig: "och framförallt att du var där" Jag blev fett glad :-D :-D :-D Sen måste hon gå till sina föräldrar så dom ska slippa vänta så långe ;-) Jag ropar efter henne att vi ses i Globen och hon typ bara: "Aa men tjena som om jag skulle komma dit" xD hahaha :-P Sen åker jag och min moster hem ;-)

På lördagen så bokar jag biljett till kvällsföreställningen för jag vill gå igen :-P Jag änvände mina sista pengar, men det var det värt ;-) Jag möter Emma och Milla vid centralen 20 i 6 och vi går till donken och möter Martin ;-) Strax efter 6 tar vi bussen till Berwaldhallen och jag hämtar ut min biljett :-P Jag hade plats även då på Körläktaren men jag satt vid Emma och Milla istället så jag såg det framifrån ;-) Och när Linda sjunger Alla Flickor och ser mig blir hon fett förvånad eftersom jag sagt att jag inte skulle komma ;-) Showen gick och Linda vann inte :-(

När showen var slut gick vi ut och väntade på Linda, men efter en stund ser vi att hon sitter och signerar inne, så vi går in :-P Jag går fram på en gång, när hon signerat klart ;-) Dom andra frågar henne om någon låt som hon spelat in fast hon kommer inte ihåg det xD Sen frågar jag om hon kommer ihåg den som fixade hennes naglar i oktober, november och december 2006, asså våran kamratstödjare i skolan ;-) Och hon kom ihåg henne... Sen frågar dom andra henne något mer ;-) Just det, missa ju massa vad som hände först xD Hon börjar med att ge tjejerna varsin kram men glömmer bort mig och Martin xD Men hon kommer på det så vi får också kram :-P och jag säger: "och jag som inte ens skulle komma idag" och linda typ någonting om att det var bra att jag kom :-P

Sen pratar vi lite om skivan ;-) Den kommer den 12:e Mars :-D :-D :-D :-D Jag frågar om det kommer vara några duetter på plattan, VS är med :-D (men det var nästan självklart) Sen är det ytterlogare en duett, vi frågar vem det är men Linda berättar inte, men hon säger att hon har sjungit med honom tidigare :-P Vi börjar gissa på olika människor: Magnus Bäcklund, Rickard Herrey mm :-P Men ingen är rätt och Linda säger då: "Det kan ni gå hem och tänka på" och så säger hon att hon har sjungit med honom ganska nyligen ;-) Och då kommer jag på vem det är :-P Men vem det är tänker jag inte avslöja här ;-) Säger som Linda: "Det kan ni gå hem och tänka på" :-P hahaha :-D Sen tar "Eliten" kort med Linda och sen när hon måste springa frågar jag bara om det kommer vara någon releasefest, och det kommer det :-D :-D Fast hon vet inte när än ;-) Sen går vi ut, "Eliten" åker hem medans jag, Emma, Milla och Martin stannar kvar och väntar på Linda igen ;-) Vad vi pratade om då är helt utan intresse för er som läser det här ;-) Sen åker vi hem ;-)

Jaha, det här blev ju ett väldigt långt inlägg trots allt xD Men så är det när det händer mycket saker ;-) :-P

Nu ska jag skriva ytterligare ett blogginlägg om MF-låtarna imorrn och betygsätta dom :-P

/Mikael

Kommentarer
Postat av: Fridah

va kul för dig;)

2008-02-08 @ 22:26:13
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0