Vild & Galen

image9
Linda Bengtzing - Vild & Galen

Igår på dan nån gång upptäckte jag att Cdon lagt upp låtlistan till Bengtzings album som kommer 19 Mars!

1. Hur Svårt Kan Det Va?
2. Utan Dig
3. Inga Pojkar i Världen
4. Idag, Imorgon och Igår
5. Grannarna Vaknar
6. Det Första Guldet
7. Vild & Galen
8. Sanningen
9. Om Du Vill
10. Varför Gör Du Som Du Gör?
11. Värsta Schlagern (Duett med Markoolio)

Det är dom som står på cdon, men Linda avslöjade i chatten på TV4.se i söndags att det är en till hemlig låt... Att dömma av låtlistan här ovan så tror jag mig veta på ett ungefär vad för låt det är. Vet inte exakt men Linda har sagt i nån intervju om jag minns rätt att hon ska ha med en av sina gamla låtar... Så det skulle kunna vara extraspåret. För ingen av hennes tidigare låtar är med på denna lista. Om jag skulle gissa på vilken låt det är så tror jag att det är Jag älskar livet (J'aime La Vie - Sandra Kim, vinnare ESC 1986) för det var den låten dom spelade upp i nyhetsmorgon och jag vet att Linda har spelat in den svenska versionen av den låten, för den vinylen såldes på Tradera för ganska länge sen.

Spår 1, Hur svårt kan det va? finns väl inte så mycket att säga om mer än att det är låten hon tävlar med i Melodifestiavlens 4:e deltävling på lördag.
Spår 2, Utan dig skulle möjligtvis kunna vara från RENT. Då skulle jag bli riktigt glad :D
Spår 3, Inga pojkar i världen. Låten hon sjöng i Nyhetsmorgon i Söndags. Jag tycker dock inte den är lika bra som till exempel Jag ljuger så bra, men den är ändå bra :P 
Spår 4 och 5 kan jag inte säga så mycket om. Vet ingenting. 
Spår 6, Det första guldet, är EM-låten. Det finns ingen annan låttitel som förknippas med sport och guld. Men grymt kul att Linda gör officiella EM-låten... Eller kanske inte blir officiella men en EM-låt iallafall :D
Spår 7, Vild & Galen, är låten som skivan blivit döpt efter. Titeln passar Linda rätt bra faktiskt, för det är precis vad hon är Vild & Galen.
Spår 8, Sanningen. En ofantligt bra låt som var tänkt att skickas in till Melodifestivalen 2008 men det skulle aldrig funka eftersom Linda nämnt den i tidnningar. Den är skriven av Örebro-gänget. Jag fick höra den i somras och den var grymt bra, dom kanske har spelat in den igen eller åtminstone mixat den på nytt men jag tror ändå den kommer vara otroligt bra.
Spår 9, Om du vill, Skriven av en kille som är med i Partypatrullen. En ballad som skickades in till Melodifestivalen 2007 men kom inte med. Linda har haft låten ända sedan 2006 och hon själv älskar den.
Spår 10, Varför gör du som du gör?. Jag tror att det är den här låten som är duetten med Brolle Jr, som Alexander Schöld har skrivit. Ska bli intressant att se om Brolle är bra på att sjunga på svenska också, men det tror jag.
Spår 11, Värsta schlagern. Den här behöver jag nog inte säga någonting om, jag tycker den talar alldeles bra för sig själv.

Sådär, nu är det bara att vänta på att skivan kommer, 19 Mars. Singeln Hur svårt kan det va?, kommer den 5:e Mars, om en vecka. Men jag vet inte riktigt om det stämmer för på Lindas egna hemsida står det 10 Mats. Så vi får se på onsdag om det stämmer eller inte.

image10

Nu ska jag kanske ta och börja med målningen i mitt rum.

/Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0