Caracola på Sommarkväll!

Vi hade klockan på ringning redan vid 9 men tror inte vi kom upp förrän strax innan 10.. Trötta som vi förstås var. Vi duschade och åt frukost. Vi var väl kanske klara vid 12 och då åkte vi in till Gävle. Parkerade vid Konserthuset och gick till Stortorget. När vi kommer dit märker vi att scenen inte är klar än, väldigt sega var dom. Jag menar dom satte inte upp kravallstaketen förrän halv 4... Iallafall så spenderade vi kanske en timme inne på Donken med för det var så sjukt varmt ute.. Vi gick väl ut till 2 nånting.. Men vi pallade inte vara ute så länge så vi gick in i Gallerian Nian där vi köpte dricka. Sen gick vi ut igen. Vid typ 3 ser jag att Caracola går en bit bort så vi går (springer) bort till dom och dom blir hur glada som helst över att se oss. Det givna kramkalaset förstås och en check hur dom mådde. Fridas fot mådde bra iallafall! Hur det var med Emilie glömde vi fråga, man glömmer ju lätt saker och ting när man står vid kändisar. Iallafall så tyckte Frida min skjorta var snygg. Vi passade på att hälsa ifrån resten av teamat, Simon och AnnaMia. Frida hade typ värsta kollen på vad AnnaMia gjorde. För hon bara: "Ja, hon var ju speaker på DN-galan igår. Jag satt och försökte lyssna på TVn."

Vi pratade först bara med Frida och Emma då Emilie pratade i telefon. Men när hon slutat kom hon fram och kramkalas med henne också. Sen utbrister Emilie: "Vi såg er på TV i lördags, på Sommarkrysset" och pekar på mig och Carro. Vi dog typ, fatta vad pinsamt! Liksom ens, kan man säga idoler?!, idoler ser oss på TV. Vi fick reda på att dom skulle repa om en timme ungefär. Vi visade även skylten vi hade gjort till Emma. Grattis på namnsdagen! Hon blev skitglad för det var ingen som hade grattat henne. Men då grattade både Emilie och Frida henne. Sen kom Thomas med och fick se våran skylt tror jag?! Eller va det bara så att dom sa att Emma hade namnsdag?! Strunt samma, han visste det inte heller men gratta han med. Men Emma slog till honom lite lätt på armen och bara: "Då ska jag glömma bort din namnsdag med" Alltså dom sa rätt så mycket sjuka grejer. Emilie fick även en present som från början var bara från Carro men är Emilie fråga om den var från alla tyckte Carro den kunde vara ifrån alla. Nån gång sa vi hej då och syns sen. Vi gick väl och satte oss bredvid fontänen, dock var den avstängd. Som sagt så vid halv 4 kom kravallet upp och vi intog platserna i mitten, som vi lovat Caracola. Vid kvart över 4 hade dom sitt soundcheck och det var väl kanske inte så mycket att hurra över så, eftersom dom bara testa ljudet.

Tiden gick och vid 6 började spektaklet med lite barnallsång. Babsan var också där.. Sen vid 7 var det dags för någon artisttävling och i pausen där så tittade Caracola ut och sjöng Smiling in Love. Sen vid 8 började vanlig Allsång och även där fick Caracola komma in. Då sköng dom En kväll i juni. Just det, glömde det nästan. Fick sjunga i mick två gånger. Babsan kom ner under Främling och så en i kören under Till havs. Främling var ju inga problem. Den kan väl alla texten
till, men Till havs var desto svårare. Tjugo i 9 klev Caracola på scenen och började med Life is a Holiday. Deras dans till den är sjukt rolig. Vi låg lite halvt dubbelvikta. Sen var det Ted Gärdestad-medleyt och det var lika bra som alltid. Sen blev det... Vamos Vamos om jag minns rätt?! Fortfarande lika bra. Sen var det Smiling in Love, mycket dans. Även fast jag inte kunde ta i allt för mycket då jag höll i en kamera med. Då hade det blivit Vääldigt skakigt, så för min del fick det bli lite försiktig dans. Sen var det tråkigt nog slut. Vi trängde oss ut och gick till signeringskön. Fast som vanligt ställde vi oss inte i kön på en gång. Jag stod där och filmade lite grann som vanligt. Dom spexade litegrann framför kameran.

När kön minskade och det typ inte tillkom fler gick vi och ställde oss. Efter ett tag var vi nästan framme. När vi står vid Thomas så säger även han: "Jag såg er på Sommarkrysset i lördags" Dom måste ju ha sett det tillsammans allihopa. Men asså det var rätt pinsamt att dom hade sett det. Men ja strunt samma. Vi kom fram till tjejerna och vi babblade om massa saker. Har allt filmat, men kommer inte ihåg något nu och det är Carro som har bandet. Det var ju hennes kamera jag filmade det med. Tjejerna fick några fler presenter från Carro, köpta på Mallis. Sen stod jag typ och pratade med Frida och lite Emilie medans Carro och Milla pratade mest med Emma. Dom frågade Emma om hon ville ha Grattis på Namnsdagen-skylten och det ville hon. Hon skulle typ sätta upp den i turnébussen. Men först ville hon att vi skulle signera den... Till mig så typ bara: "Kan du filma och skriva samtidigt?" Men jag langade över kameran till Frida då det hade blivit jäkligt skakigt annars. Men asså snacka om att hon spexade med kameran. När vi kollade på filmen när vi kom hem höll jag på att dö av skratt. Dom snackade lite om att dom själva kanske skulle ta och skaffa sig en videokamera. Fy tusan va kul det skulle vara och se hur dom håller på. haha.

Sen gick vi för att leta efter Tommy Sundberg, Emmas pappa. Men det var svårt att hitta honom så vi gick tillbaka till signeringen och filmade lite mer. Mer spex framför kameran. Sen va kön slut och vi tog kort med dom. Ett väldigt snabbt kort då dom hade bråttom iväg typ... Sen åkte vi tillbaka till Sandviken. Helt slut.


Kommentarer
Postat av: Emma

Iiiih :D Rolig dag!

Längtar efter filmen x) Haha... Ha't bra't!

Ses om 2 veckor typ :S :-O :D

2008-07-25 @ 15:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0