Hemma!

Idag var det som sagt avslutning i skolan för oss nior... Vi hade först i aulan med framträdande av oss i kören och tal av rektorn.. Rektorns tal kändes mycket kortare än vanligt, vilket var rätt skönt. Tidigare har man nästan somnat när hon pratat men inte idag.. Dock var det intressantare att lyssna iår eftersom vi slutade nian.. När rektorn hållt sitt tal var det dags för premieutdelning. Har man fått premie någon gång innan så får man det inte igen, så därför förväntade jag mig inget.. Men det var från Arbetslaget jag fick i sjuan.. Jag fick nu premie för Stort engagemang i Fribergaskolans musik- och teaterliv :D Jag fick teaterliv på min, medans dom andra som fick i den kategorin bara fick för stort engagemang i fribergas musikliv :P Så jag fick en bok som hette Sommarpop som var full med sommarlåtar med noter till alla :D Riktigt kul! Sen fick jag, som jag förutspått, premie för att ha varit med i elevrådet också.. En biocheck :D Sånt har man alltid användning för.

Sen blev tårta och dricka på skolgården. Efter det fortsatte vi upp till bildsalen där vi fick våra betyg, jag höjde mig 20 poäng, så totalt har jag 210 poäng.. Jag kan ju säga att, genom att titta på mina betyg, så är NO-ämnena inte min starka sida direkt.. Har G i alla NO xD Men är rätt nöjd med MVG i bild och musik.

När vi alla fått sina betyg så skulle vi göra en sista grej, skrika NU ÄR SKOLAN SLUT och på slut skulle vi hoppa upp och jubla.. Verkligen jättekul! Nää inte ett dugg, det är så himla tråkigt/sorgligt att behöva lämna skolan och klassen och så... När vi gjort det fick vi sluta och då var det dags att säga hej då till alla i klasserna och då brast det för dom flesta tjejerna. Kan verkligen förstå dom, för det var så tråkigt att lämna... Men vi alla får se till att synas snart igen.

Efter det var vi ett antal som gick till Taco Bar för att äta lunch, sen gick jag förbi Åhlens och pratade lite med syster. Där bestämde vi att jag skulle följa med hem till dom när hon slutat och äta middag och umgås lite med Theo. Så när jag kom hann jag bara vara hemma i en timme ungefär tills dom kom och hämtade mig.. Där åt vi pannkakor till middag och vid typ halv 8 kom familjen min och hämtade mig... Då åkte vi upp till min moster för att hämta den trådlösa routern jag skulle få av henne.. Nu har jag fixat så att den funkar också, så nu kan jag sitta vartsomhelst i lägenheten och surfa :D

Nu sitter jag här och diggar lite musik.. Är inne på msn med, men typ ingen är inne... Kanske skulle lägga mig och se på en film?! :P Det ska jag nog göra ;) Men kanske skriver ett inlägg senare, om jag inte somnar xD Men annars skriver jag imorrn. Det blir inget Västerås för min del :/

Hörs!
/Mikael

- Kommer sakna klasserna, skolan, ja allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0