Carola kan INTE vråla längre!

Nej hon ska inte få vråla längre i detta årets Melodifestival. Hoppas hon nu inser att hon inte är bäst av alla, att folk är trötta på henne. För det är vad vi är. Bara för att hon är kändis så tror hon att hon är bättre än alla andra. Tack Svenska Folket! För att ni röstar på låten och inte artisten.

Andra Chansen idag. Utan allas älskling Björn Gustavsson. Alla har i veckan klagat mot SVT över att han inte skulle vara med. Om ni som klagat såg programmet så kanske ni märkte att tiden räckte precis?! Om dom skulle tagit in Björn skulle dom fått utöka programtiden och då skulle det bli ungefär lika långt som Finalen av Melodifestivalen som är nästa vecka. NÄSTA VECKA! Det har ju gått hur snabbt som helst. Det känns som det var igår som artisterna presenterades och jag var über-glad över att Linda Bengtzing var med igen. Det känns som det var igår som man förbannades över att Carola var med igen och det hela kändes avgjort redan innan det började.

Men svenska folket har iår visat att dom inte bara röstar på artisten utan faktiskt röstar på låten. Det är så man vill ha det och det är så skönt när man ser att Carola inte går direkt till final utan måste passera Andra Chansen, där hon inte ens går vidare till semifinal. Svenska folket vet hur man ska rösta.

Vad tycker jag om kvällens bidrag?

Jag röstade själv en gång på E-Type & The Poodles eftersom jag hade lovat Kickens (trummisen i Poodles) flickvän att rösta på dom. Sen hade jag gärna sett att Caracola gått vidare för jag diggar deras låt riktigt mycket. Fast deras framträdande var bättre i Linköping för där blev det mer drag i låten.

Att det gick så dåligt för Carola är jag inte ett dugg förvånad över. Hon var inte bra idag. Inledningen var och är så hemskt dålig så det finns inte. Nordman var riktigt bra ikväll och häxbränningen var ännu mer effektfull idag än förra veckan i Karlskrona. Det såg så himla verkligt ut trots att det faktiskt brinner flera meter ifrån "häxan".

Suzzie Tapper har varit en favorit i flera veckor nu. När hon tävlade i sin deltävling gillade jag inte låten, men nu tycker jag den är hur bra som helst. Hade gärna sett att den gick till Final, men det gör inget att Nordman gick till final.

Men Sibel *spyr* usch för henne. Hennes sminkning såg hemsk ut idag igen och låten är så dålig. Jag förstår det inte.


Nu är det bara att vänta på att Christer Björkman ska bestämma vilken startordning bidragen har i Finalenlördag. Hoppas att han ger Linda ett bra startnummer.

Nu väntar nog sängen för mig. Måste vara pigg imorrn då det bara blir massa plugg. Blir ingen Perelli för mig då.

/Mikael


Kommentarer
Postat av: Syster

Jag tyckte att Sibels låt var bättre än E-type så det så.

2008-03-09 @ 21:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0