3½ timme i en TV-studio.

Det är kväll, Dagen har varit händelserik och jag ska strax plugga.

Den här dagen har det hänt väldigt mycket, vilket det kommer göra varje tisdag. Klockan ringde 6 imorse, men jag vaknade inte av den. Dock snoozade jag den, men pappa hann väcka mig innan den ringde igen.  Det var upp o hoppa och in i duschen. Kvart i 8 gick jag till centrum, det gick snabbt för det var så fruktansvärt kallt! Jag kom till skolan vid kvart i 8 och då var det tänkt att vi skulle ha Mediekunskap, men våran lärare hade inte hunnit få våra böcker så då bytte vi och hade Samhällskunskap iställer. Sen rast och lunch. Pannkakor!

Vi hade TV efter det. Det var dags att börja filma allt. Först gick vi igenom hur kamerorna funkade, sen fick vi ändra våra manus lite snabbt. Dom sista få ändringarna. Sen fick vi börja repa och leta rätt på kläder vi kunda använda. När allt det var klart fick vi äntligen börja filma! Jag började med att stå bakom kameran i första programmet, andra programmet i kontrollrummet som bildproducent. Det var väl det svåraste eftersom vi inte hade något manus att följa och visste då inte vem som sa vad och när. Jag fick faktiskt beröm för att jag mixade bra :D Sen var det dags för min grupp att entra scenen. Det gick väl bra i början, men det var två som inte hade manus och inte visste vad dom skulle säga.. Sen ringde en av dessas telefoner mitt upp i alltihopa... Sen kollade vi på alla och ja, jag tyckte själv att det jag var bildproducent för såg bäst ut.

Sen när vi slutat kastade jag mig ut till bussen och åkte hemåt. När jag kom till Mörby sms:ade jag Mamma så hon fick förbereda lite mat åt mig snabbt. Hade bråttom. Jag kom hem och kastade i mig maten och nästan på en gång ut genom dörren igen till bussen. Tisdag, vilket innebär musikal. Jag kom väl fram dit strax före kvart i 5 och vi fick komma in på typ en gång. När musikalen var slut var det den numera vanliga Sånglektionen efter. Vi sjöng igenom dom förra låtarna och fick testa på en ny låt. Den jag kanske kommer att sjunga solo, under Kulturskolans vecka. Jag ska stå i Mörby Centrum och sjunga!!! Fattar ni hur jävla pinsamt? Dessutom tror jag det är precis utanför Taco Bar också, haha...

Sen kom jag hem och då var det snart dags för Idol.. Kollade på det och hamnade här. Sen dess har jag försökt skriva ihop det här inlägget, det gick ju snabbt som ni ser... Nu ska jag göra min läxa, ett tal i matte! Sen är det Idol utröstningen... Vem tycker ni ska åka ut?

Plugg nästa!
/Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0