God jul?!

Kväller är det nu.. Men det har väl inte undgått någon? Det har varit skola idag där vi hade engelska. Hade den där förbannade läxan. Jag var iallafall inte ensam om att inte fatta nånting! Men tror det gick hyfsat bra iallafall, svarade på allt utom två frågor och sen vet jag att jag har ett fel. Men ja, som sagt gick det hyfsat bra.

När vi slutat sprang jag till Donken och handlade lite mat. Sen gick jag tillbaka till busshållsplatsen och där var bussen, den stod inne så fick gå snabbare. Hann med den och kom till Slussen. Där gick jag upp till busstationen vid Katarinavägen, tog buss 76 ut till TV-huset där jag mötte Carro som hängt där hela dan. Vid kvart över tre var insläppet och vi traskade ner till Studio 1. Vi gick runt till orkester-sidan och Pernilla stod där bakom så hejade glatt på henne och hon hejade glatt tillbaka. Vi frågade om det var ok att vi tog våra gamla vanliga platser och självklart var det de! -tack pernilla- Vi slog oss ner och artisterna kom in, Sanna Nielsen och Johan Wester i Puttes lag mot Agnes Carlsson och Magnus Skogsberg i Stefans lag. Inspelningen gick och ett lag vann, jag säger inte vilket för då blir det bara tråkigt!

Sanna fick också köra Empty Room i en akustisk version med bara piano, det var så fint. Det var tur att den där Johan Wester inte förstörde låten, så som han pratade hela tiden. Vi höll på att bli galna! Med rubriken syftar jag på Johan, han höll på att sjunga massa jullåtar också hela tiden...

När inspelningen var slut ställde vi oss och väntade lite på Sanna och sen kom hon. Hon är så underbar <3 Vi tog kort och pratade lite, bland annat hennes skiva som jag fått en crush på idag. Jag har nog inte tidigare hört hela skivan men så nu när jag köpte ny telefon snodde jag lite låtar från Carro och då hela Sannas skiva och jag ÄLSKAR den! Så otroligt fina låtar! Hon tyckte det var riktigt kul att få höra. Broken in two är favoriten just nu.

Sen åkte vi hem och när vi kom till Mörby sprang vi in på Hemköp och köpte lite godis och chips till kvällen. Sen vi kom hem har vi sett massa TV: Doobidoo, Final Call (film) och Singing Bee. Filmen Final Call är verkligen en film jag rekommenderar er att se, den är riktigt bra.

Men nuu, är det snart dags för oss sova.. Känns så va? Godnatt!

/Mikael


PS. Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0