Internet segar...

Ja, mitt internet seeegar något enormt just nu. Fast egenligen har det segat rätt länge nu och jag börjar undra varför det blir så.. Kan det vara för att vi är tre datorer på samma bredbandsuppkoppling?! Eller får vi för lite hastighet? Eller är det bara något annat som strular?! Hur som helst så är det VÄLDIGT irreterande.. Det tar hundra år att ladda fram en bild på Bilddagboken, så ni kan ju tänka er när någon lagt upp 30 bilder... Sen ett YouTube-klipp tar också hundra år att ladda... Det går allmänt segt att få upp en hemsida överhuvudtaget och MSN funkar inte riktigt heller ibland.

Jaja, nog om det. Jag får undersöka felet närmare en annan dag. Idol bör man väl kommentera?! Känns som jag måste det då mina två kvarvarande favoriter gick vidare idag med, tjooohooo! Härligt asså, det kommer bli grymt! Bara hoppas dom klarar sig vidare nästa vecka också. Men jag är fortfarande bitter över att Katia inte gick vidare...

Skolan idag var bara långtråkig... Det är en lååång dag. Men jaa, började med estetisk verksamhet, bild och det är BARA tråkigt.. Jag har visderligen MVG i bild och bör då vara bra på det där med att måla och så, men Nej! Det jag var bra på, det var det där programmet som kallas Photoshop. Någon som hört tals om det? Sen var det rast och lunch, det blidde Pannkakor! Sen Matte, fortfarande stör jag mig på läraren... Men han har inte alls lika mycket genomgångar längre, vilket är skönt. Sen kort rast följt av Samhällskunskap där vi började med det vanliga Quizet. Jag fick reda på att jag helt plötsligt låg typ tvåa på topplistan?! Sen förra veckan, jag måste ha haft alla rätt då... Tidigare har jag bara haft typ 2 rätt, men nu jäklar! Se upp! Sen kollade vi på film...

En film om kriget i Afghanistan och vägen till Guantanamo. Den var hemsk att se, för det är helt sjukt att folk kan behandla sina medmänniskor på det där viset. Men medmänniskor blir inte dom kallade, utan dom är inte mer värda en ett sandkorn i militärens ögon... Jag förstår inte hur folk kan vara så omänskliga. Det är verkligen sjukt! Filmen heter just Vägen till Guantanamo på svenska, och jag tycker alla borde se den!

En sista grej jag ska berätta innan jag avrundar för idag är att jag kanske har hittat ett extrajobb. En klasskompis jobbar som Telefonförsäljare och vi började prata lite om att jag och en till kanske skulle börja jobba där med, så på onsdag ska vi följa med och kolla lite och sådära. Man tjänar rätt så bra kan jag säga, så det är bara att hoppas att det är bra och att jag blir anställd :D

Nu väntar snart sängen... Eller egentligen inte än på ett tag, ska inte upp förrän 8 imorrn så... Sen kommer Carro imorrn också! Vi ska imorrn kväll och se Cam Tyler.. Jag väntar bara att hon ska ringa mig nu så jag vet om jag kommer in... Det är det enda som kan sätta stopp för om det blir något eller inte.. Ring mobil, ring!

Godnatt för idag!
/Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0