Så ska det låta

Ja, förra veckan ägde inspelningarna rum av Så ska det låta... Totalt blev det 5 inspelningar jag gick på.

Måndag 31/8 med bland annat Jessica Heribertsson och Nanne Grönvall
Jag gick med Carro, Monika och Mikkiz. Vi hade ingen aning om vilka som skulle vara med, men hoppades på Shirley Clamp då hon skulle vara med den dagen... Men det blev ett trevligt program

Tisdag 1/9 med bland annat Lina och Tess från Alcazar
Lina avslöjade för mig att de skulle vara med detta datum, och de på Så ska det låta var schyssta att säga vilken tid det var, så jag och Carro drog dit. Tess o Lina tackade för stödet efteråt!

Onsdag 2/9 med bland annat Sarah Dawn Finer och Lotta Engberg
Jag fick under dagen ett sug att gå på Så ska det låta även idag, och frågade Carro. Hon kände samma sak! Så vi drog dit och överraskade Pernilla, Studiomannen, lite som trodde vi skulle komma igen först senare i veckan. Kul inspelning det här med!

Fredag 4/9 med bland annat Nina Söderquist och Ola Forsmed
Finaste Nina var med, vilket hon avslöjat för mig för 1 månad sen. Hon var allmänt bäst, precis som hon är. Inspelningen slutade lite kaotiskt när Ola skar upp handen på glasgolvet... Nina tackade efteråt för allt stöd, hon är glad att ha mig där!

Söndag 6/9 med bland annat Linda Bengtzing och Magnus Bäcklund
Linda är alltid lika grym i Så ska det låta. Hon var i Puttes lag, och satt på kanten. Vi satt på orkestersidan precis som alla andra inspelningar, vilket gjorde att Linda satt väldigt nära oss. Så mycket ögonkontakt och ibland små pratstunder också. Efteråt sprang hon ut, och bytte om. För hon behövde hem och amma, men vi stötte på henne på vägen och gjorde sällskap upp till foajén.

Under dessa inspelningar har vi fastnat rejält för Pernilla som jobbar som Studioman där, hon är riktigt riktigt trevlig! Alla pratstunder om allt, har varit kul. Sen blev vi veteraner också av Mimmi som agerade publikuppvärmare, störtskön människa!

Dessutom har jag hunnit prata både med Pernilla och Peter Settman om praktikplatser, fått lite tips hur jag ska skriva och om jag ska ringa någon särskild och lite sådär... Tror det kommer bli riktigt bra, och hoppas att jag lyckas hitta någon bra plats att jobba på.

En vecka fylld med Så ska det låta, på plaststolar, i en TV-studio, i 3½ timme varje gång. Sena kvällar, men det har varit värt det! Ska bli kul att se det på TV :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0