Musikaliskt liv.

För fjärde året i rad är jag med i Danderyds Kulturskolas musikalgrupp. Jag har varit med ända sen starten. Vi har under dessa 4 år hunnit göra musikalerna Se mig, Djungelboken och Farväl Peter Pan. Även ett gästspel som vi fick genom musikalgruppen, i 2:a klassarna i Danderyds Kommuns musikal Flugturen där vi hade de större rollerna. Jag är faktiskt oerhört stolt att presentera årets musikal; Trollkarlen från Oz!



Vi har repat sen strax innan jul en gång i veckan, och de senaste veckorna har de intensifierats med förlängda rep med några timmar samt ett antal extrainsatta. Och nu är repen över. Vi har ett genrep på söndag kvar, sen kör vi. Måndag och tisdag, totalt 5 föreställningar varav 4 är skolföreställningar. Bara på de 4 föreställningarna kommer det 1400 personer, och allmänhetens föreställning borde inte vara svår att fylla med 100 personer. Det innebär att vi spelar för minst 1500 vilket är helt galet. Aldrig tidigare har vi spelat för så många!

Som sagt, fjärde året och vilken otrolig resa det varit. Från början till slut. Första året var vi på en liten scen, hade två stegar som scenografi och 4 trådbundna mikrofoner längst fram som vi gick fram och sjöng i. Alla kläder fixades själva och vi hade två halvfulla föreställningar. Nu fyller vi upp till 1500 personer, vi har alla myggor, ordentligt ljud och ljus (ljudteknikern ska också jobba med Lady Gaga i Globen), vi får kläder uppsydda till oss, dekor skapas enbart för oss och vi fyller 4 skolföreställningar och förhoppningsvis en allmän föreställning.

Efter en intensiv repvecka och längre rep tidigare känner jag mig nu ordentligt trött och sliten. Och jag är så vimsig just nu, har knappt koll på saker och ting då det dessutom händer massa runtomkring. Man hamnar i en liten bubbla när man repar så mycket, har inte så stor koll på omvärlden. Men jag kommer igen, har en dag ledig imorgon och sen kör vi genrep på söndag. Manusplugg, sångplugg och bara ta det riktigt lugnt är vad jag ska sysselsätta mig med! Och så sömn strax, nu är sömn det viktigaste som finns!

Men först vill jag minnas tillbaka lite, från åren med musikalen:

Se mig! (2007) Bild #1 ärligt lånad av Emma


Djungelboken (2008)


Farväl Peter Pan (2009)


Flugturen (2010) Helt ärligt lånade från Facebook...


Trollkarlen från Oz (2010)
??? Snart vet vi hur det ser ut, hur det går och allt sånt. Det har varit 4 fantastiska år!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hur har du fått jobb som crew på TV4? Vill också jobba som crew på tv4? Hur bär jag mig åt då? Får man förmåner som reserverade platser på sommarkrysset mm om man jobbar som crew på Talang?

2010-05-14 @ 19:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0