Itchy itchy myggbetten kliar

Midsommar är förbi, en långhelg till är förbi och sommaren är säkert snart förbi. Nä kanske inte riktigt förbi, men känner vi Sverige rätt så blir det inte varmt så många dagar till, just för stunden...

Midsommar firades strax utanför Eskilstuna hos några bekanta till familjen, jag följde med mamma och pappa dit för att slippa ensam hemma och dega. Mycket trevligt var det! Vi åt god mat, drack gott och spelade krocket, kubb och yatzy. Sista krocket-matchen var spännande, jag spelade mot två överförfriskade gubbar och tog ledningen stort, väldigt stort. Men så kom en ikapp, gick till och med om mig. Han skulle bara till pinnen igen, sen hade han vunnit. Jag hade fortfarande min pappa att knocka innan jag skulle bege mig till pinnen. Min revansch; jag knockade pappa och fick då två slag och skjöt mitt klot så hårt jag kunde mot pinnen och landade en halvmeter ifrån ungefär, en enkel match att träffa på sista slaget och jag vann!

I Yatzy-spelandet gick det inte så bra... Förrän sista omgången, då jag tog storslam och vann rubbet! Högst totalpoäng genom alla spelade omgångar den kvällen. Men man brukar ju säga att den som har otur i spel, har tur i kärlek... Vad händer med mig nu då? Som hade otur, men sen helt plötsligt fick tur?

Men under de två dagarna vi var där så blev jag uppäten, uppäten av myggen och det tror jag inte att jag var ensam om i Sveriges avlånga land? Myggbeten finns nu där, på de mest konstiga ställena och de kliar som bara tusan! Man vill klia, men man får inte! Det driver en till vansinne! Samtidigt är det ju halva tjusningen med sommaren...

Några bilder från midsommar;

Solen sken starkt!

Kubb-spel!

Yatzy-spel!

Godis är gott!

Kaktus-Lime cider, oerhört god!

Somersby Päroncider, absolut den godaste cidern!!

Jag fick en Yatzy på hela kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0