Allsång på Skansen 8/7

Jag hade väl klockan på ringning vid 6 och snacka om att jag var trött då, men vad gör man inte för att få en bra plats ;) Fick skjuts av pappa till Mörby, han skulle ju ändå till jobbet. Var väl inne vid Skansen strax efter 7. Hittade Mika och Sara typ längst fram i kön :D Slog mig ner där och vi väntade... Vid 8 typ tittade Tobbe Ek förbi ingången med Aftonbladets WebbTV. Dom bjöd på kaffe, bullar och tidningar. Allt tog typ slut på en gång. När han bara hade fyra muggar kvar så började vi ropa: TOBBE! TOBBE! TOBBE! För vi ville att han skulle komma och snacka med oss (AA) Inte för att vi riktigt ville ha kaffe, men man måste ju prata med världens bästa schlagerbloggare! xD Tobbe utbrister när vi ropat på honom sådär: Jag gillar dom! Och Kameramannen skriker: Högre! xD Kolla denna film så får ni se när vi skriker och allt det där.

Vid 9 släppte dom in och usch va vi sprang. FY tusan va det var jobbigt asså, jag tror jag låg död i typ en timme efteråt xD Men vi fick jäkligt bra platser. Först fick jag en bänk på rad två, men vi ville ju ha bänkarna vid varann så då bytte vi och hamnade två rader längre bak. Vilket inte gjorde någonting, vi såg minst lika bra. Typ vid 10 började det regna lite lätt.. Jäkla tråkigt, men va fan. Vi skulle ju se på Allsång på Skansen liksom. Anders kom väl och repade vid 11. Sen vid 13-14 nånting?! Började väl artistrepen. Amanda Jenssen var först ut att repa, och nej jag gillar inte henne. Jag förstår vad folk tycker är så bra med henne?!

Just det, nån gång innan artistrepen började kom Bonnie och Lina med :D Tillbaka till repen, när Amanda var klar var det dags för den vi var där för: Maria Haukaas Storeng. Hon är grym verkligen! Hold on be Strong :D
 
Sen tittade Brolle Jr ut på scenen för att repa. Sen blev det Lasse Stefanz... Inte direkt min musik xD HAHA Men kanske jag kastat om repordningen här :S Jag följer bara bildordningen.. Och jag tror inte jag tog några på Lasse Stefanz under deras rep... xD Men sist var iallafall Rockgänget... Rock-Ragge, Rock-Olga, Burken och Little Gerhard!

Jag måste säga att repen på Allsången går jääävligt segt jämfört med repen på Sommarkrysset. Där är det mer tempo och det händer alltid någonting :P Somamrkrysset är bäst helt enkelt, och med bästa programledaren Gry Forssell!!! :D

Vid kvart över 5-halv 6 började genrepet. Lasse Stefanz var först ut, men innan så var det två tjejer som körde någon komiker-grej... Jäkligt kul :D Fast passade dock inte in i Allsången :P Men asså shit va vi garva xD Det var riktigt kul: "Så jävla pinsamt" HAHA xD Sen som sagt, Lasse Stefanz. Sen dök en Peter Settman upp och ledde en Allsång. Sen kom då Maria :DD Hon diggade verkligen våran skylt, vilket även Aftenposten (Norsk dagstidning) också gjorde :P Dom kom innan genrepet, eller va det efter?! Och fotade oss + intervjuade oss :P Iallafall, tillbaks till genrepet. Maria blev intervjuad av Anders och vi skrek lite på henne då (AA) :P Hon diggade oss. Sen kom Sten Nilsson och sjöng Jag vill vara din Margareta. Riktigt bra drag blev det under den låten... Sen var "Så jävla pinsamt" tillbaka på scen :) Efter kom Amanda Jenssen :/ Sen sjöng Anders och kören en Allsång om Tisdag.. Sen kom Brolle och sjöng om en liten by xD Sen kom Rockfolket sjöng ett medley av massa låtar. Dom ändå låtarna jag kände igen var Hey Baberiba (Minnen från Markoolio-turnén) och Den tappre siste mohikanen (Minnen från kryssningen med Face-84 :DDD Okej, det var Caracola vi åkte på kryssningen för, men Face blev vi kompisar med) Sen blev det Allsång genom We are all the winners! Där alla artister kom in och sjöng :D Sen var det slut på genrepet och vad gjorde vi då?!

Iallafall efter 7 började alla VIP-are komma. Vi såg Christer Björkman, Martin Kagemark, Henrik von Zweigberk, Thomas Järvheden, Elin Lanto och Anna Skipper... När vi såg att Christer Björkman kom höll vi på att skratta ihjäl oss xD För vi hade på baksidan av våran skylt skrivit Hej. Men vi hade skämtat om att vi skulle skriva Hej Christer Björkman, och när han nu satt där var vi tvugna att skriva till det xD Han bara garvade när vi höll upp den xD Sen skrev vi till att vi även ville vara med i Mello xD Henke såg skylten och skrattade även han, men han lovade oss även att vi skulle få vara med i Mello HAHA :DDDDDDD xD

Sen kom vi till direktsändningen, och den såg ut precis som genrepet. Därför hoppar jag till efter... Det var ju en extra halvtimmes konsert för oss på plats, och oj va vi skrek efter Maria xD Tillslut så berätatr Anders att hon inte kör något.. Han säger typ såhär: Nej, Nej, jag säger det nu... Och precis då blåste Mika en bubbla med sitt tuggummi och Anders trodde hon lipade åt henne xD HAHAHAHAHAHAHA Vi låg dubbelvikta på bänken. Vi höll på att dö!!! Men iallafall så när Amanda kom upp så sprang vi därifrån för vi trodde typ att Maria skulle sticka på en gång, eftersom hon inte körde extranummer ;) Vi ställer oss vid sidan och väntar och vem kommer inte ut när det är slut om inte TOBBE EK :DDD xD Vi flummade oss med honom i kanske 20 minuter eller nåt?! Typ att vi Henke lovade oss att vara med i Mello och att vi då skulle ge Tobbe inside-info, bara för honom och att vi, om vi ändå inte fick vara med, kunde hjälpa honom att blogga och massa mer xD HAHA Sen delade vi upp oss för att täcka båda utgångarna, för det fanns en till. Tur var väl det, då Maria kom vid den andra utgången :P Vi soms tod vid den andra ingången kuuuutade till andra sidan xD

Maria höll på att signera och när hon kom till oss blev hon skitglad :D Hon tackade för stödet och lite sådär. Hon fick signera våran skylt och när hon signerade den kom Norska Se o Hör och fotade oss med Maria och skylten :D Shit va poppis vi blev i Norge nu då xD Men iallafall tog vi separata kort med henne och vi fick varsitt idolkort med :D Sen när hon gått vidare så kom vi på att vi måste ju ha gruppkort med ;) Så det blev till att vänta tills hon var klar ;) Vi tog gruppkort och sen fick vi varsin kram och sa hej då... Men vi får ju träffa dig snart igen, hoppas jag?! När vi fick reda på det, shiiit va vi skrek, tror nästan Maria blev rädd för oss xD Vi blev jämförda med hennes största och galnaste fans Mariaexpressen xD HAHA Sen var det hem och soova ;) Var rätt trött då efter ha varit uppe sen 6 ;) xD


Kommentarer
Postat av: Mika&Sara (team Perrelli)

SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA KUL, HAHAHAHAHAH! ALLTSÅ SHIIT!! Hela dagen var helt GALEN och ASROLIG, HAHA! fyfaan asså <3



KÄRLEK! <3 detta måste göras om! <3

2008-07-17 @ 20:20:32
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0