Nu så!

Nu ska jag blogga om MF i lördags ;-) Typ 1 vecka sent nästan xD Men så är det när man har mycket att göra och sen när man inte har något att göra, ligger och sover för man blir så trött av att vara uppe till efter 1 flera nätter i rad... Igår kväll somnade jag på soffan och låg där och sov i 2 timmar, det gjorde att jag inte kunde somna förrens runt halv 2 inatt... Därför är jag väldigt trött idag me ;-) Skulle jag lägga mig på soffan och kolla TV skulle jag säkerligen somna utan problem xD Men nu ska jag iallafall blogga om Melodifestivalen i lördags. Det blir bara väldigt kort för sen måste jag skriva en rapport om en måltid jag inte har lagat xD

Inledning

Början är rätt kul när dom kidnappar Kristian Luuk. Det känns typ som Kenny Starfighter (Ett barn-/ungdomsprogram som gick för några år sen). Det bästa med hela detta inslag är att man får se vilka som vunnit varje år doom varit ute på turné. Dea syntes förstås :-D :-P

Det var även kul att Marie Lindberg var på plats i Skandinavium :-P

Mello-scenen ser ut som värsta bstålbygget och är inte snygg, tills framträdandena börjar och det blir massa ljus, då är den riktigt snygg :-P

E-Type & The Poodles             3 av 5

Såhär enkelt är det: E-Type kan inte sjunga "vanligt" och inte heller Jakob, det låter rätt så hemskt... Det är inte jättedåligt, men inte det bästa någon av dom levererat heller... Jag är besviken på dom... Men självklart var det pyro :-P Pyro för drygt 100.000 spänn!


Face-84           1,5 av 5

Asså dom sjunger om en hönsnätsbur och så kan dom inte heller sjunga... Kan det bli sämre? Det var riktigt dåligt, men det är ändå nånting i det som svänger en aning...


Velvet        4,5 av 5

Grym ljusshow i början och koreografin var riktigt bra. Dock tycker jag att Velvet kunde dansat lite mer ;-) och alla toner var inte helt klara, vissa var lite sura... Men det är nog nerverna :-P Men det var trots allt det bästa numret för kvällen.


Brandur      2 av 5

Det här är bara riktigt tråkigt... Slutet på låten är sämst... Annars är låten ganska bra... Ett STORT plus är närbilden på Kören :-D Fast Carro Jönsson var inte med :-(


Michael Michailoff        3,5 av 5

När jag hör detta tänker jag bara på Westlife. Fast jag hörde likheten med Karl Martindahl också :-P Westlife + Karl Martindahl = Michael Michailoff... Men det är rätt så bra faktiskt ;-)

Amy Diamond          2,5 av 5

Det här är inte Amys bästa låt hon haft direkt... Men den är helt okej, förutom att hon sjunger så jävla falskt... Anna Nilsson från Kören är dessutom med :-P Hon var väl tillräckligt kort ;-)


Suzzie Tapper         4 av 5

En oerhört vacker ballad. Jag tyckte från början att man skulle byta ut Suzzie mot nån annan men har ändrat min åsikt ;-) Jag giller den här låten mer och mer för varje gång jag hör den :-D Sen gör det ju inget att Kören kommer och backar upp henne och man får se söööta Jönsson :-P


Christer Sjögren      2 av 5

Dessa två poäng är ENBART för att Jönsson är såå söööt :-P ;-) Okej, låten är lite trallvänlig men den är ändå inte bra...


Såhär i efterhand tycker jag att Suzzie Tapper skulle gått vidare till final ;-) Och så självklart Velvet men det har jag ju alltid tyckt :-P

Nu ska jag kanske ta och göra hemkunskapen, eller så "glömmer" jag den och lämnar in den på måndag ;-)

Imorrn är det Linda B :-D :-D :-D :-D

/Mikael


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0