Det fortsätter skrälla iår...

Stay the night, won't you stay the night? I can be your lover, hold on tight

WOW, vilken deltävling det blev. Sjukt spännande med det nya upplägget, det skapade stor dramatik med duellerna. Men jag måste säga att jag är ganska besviken på låtarna... Visst fanns det bra låtar, men inte många som var något att ha.

Nina Söderquist och hennes Tick Tock var ganska bra, men hon kunde ha haft en bättre låt. Jonathan Fagerlund var bara tråkig med hans Welcome to my life, för det tog aldrig riktigt fart... Jag satt och väntade på att den riktiga refrängen skulle börja och låten skulle få upp lite tempo, men den kom aldrig. Shirley Clamp var tyvärr, och då menar jag verkligen tyvärr, ungefär lika dålig som Jonathan med sin Med hjärtat fyllt av ljus. Låten var bara tråkig, det enda som var lite bra var sista refrängen. Då hände det litegrann iallafall. Scotts var ganska bra faktiskt, men låten passar inte dem. Jag tror på oss är en typisk Linda Bengtzing-låt och hon hade framfört den mycket bättre. En besvikelse i och med Emilia, låten blev sämre när det blev live. You're my world var mycket bättre som inspelad, och jag tycker inte hon skulle gått till final! En färgexplosion kom genom Alcazar och det här var sådär bra som jag väntade på att något bidrag skulle vara! Det var helt amazing, Stay the night är verkligen rätt låt för Alcazar att ställa upp med. Snälla, snälla sjöng Caroline af Ugglas och jag känner mig ganska ensam om att tycka att det faktiskt var bra. Okej, jag stör mig också en del på hennes scenspråk och lite sånt men låten var bra och hennes röst och även hennes personlighet tycker jag är ganska så cool. Marie Serneholt var ganska bra, men inte det bästa. Disconnect me är en låt som kräver flera genomlyssningar för att man ska fastna, och jag tror det kan vara det som fällde henne.

Petra Mede som programledare är jag delad över... I början var hon en katastrof, men det blev mycket bättre ju längre in i programmet vi kom. Kanske nervositet? Det slutade bra med henne iallafalll...

Skrällarna som infann sig förra året, där de mest otippade gick till final fanns även där iår. Marie Serneholt var en av de mest favorittippade bidragen till final men slutade på en 6:e plats. Shirley Clamp slutade på jumboplatsen 8:a och det var väl den största chocken. Man inser nu hur pass lite ett inarbetat namn faktiskt gör.

Sen måste jag få nämna en av mellanakterna, inslaget med Henrik Dorsin. Jag minns inte om det var roligt eller inte, men det väckte väldiga minnen från i somras. Han tog spårvagnen till Masthugget och de filmade över Masthuggstorget, och trappan och allt var med! Sådant kallas minnen.

Slutligen kan jag säga att det inte går sluta sjunga på Alcazars Stay the night!

Stay the night, won't you stay the night?


Kommentarer
Postat av: grus

nu börjar (skiten) igen. men du lär ju ha en del o göra de närmaste veckorna... bränn inte ut dej; /grus

2009-02-08 @ 02:11:32
Postat av: Emma

Jag gillar också Caroline, eller låten i alla fall. Men jag tyckte inte att hon skulle direkt till final :P

2009-02-08 @ 08:43:53
URL: http://stalismalis.blogg.se/
Postat av: Leeniz

men erkänn micke, inners inne, gillade du jonathan xD

2009-02-08 @ 13:52:04
URL: http://leeniz.blogg.se/
Postat av: danten89

Det som fällde Marie var att folk inte hann rösta lika länge på hennes som tex på Nina som var först ut :(.

Tycker röstningen ska börja efter att man har fått höra alla bidrag. Då skulle det vara rättvisats mot alla!

2009-02-11 @ 22:46:22
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Annika

Men micke, jonathan va braa!!! xD petra mede va sämst, hon va fett pinsam.. o jag satt hela programet ut o bara hoppades att settman kunde rycka in o ta hennes plats, liksom ska man stå ut med henne hela våren? tacka vetja svt, nu drar snart så ska det låta igång :) hehe

2009-02-14 @ 14:01:15
URL: http://smiily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0