Startordningen till årets festival klar!

Idag presenterades startordningen till Melodifestivalen 2009! Såhär ser det ut:

Göteborg 7 februari:

1. Tick Tock
     Nina Söderquist

2. Welcome to my life
    Jonathan Fagerlund

3. Med hjärtat fyllt av ljus
    Shirley Clamp

4. Jag tror på oss
    Scotts

5. You're my world
    Emilia

6. Stay the night
    Alcazar

7. Snälla, Snälla
    Caroline af Ugglas

8. Disconnect me
    Marie Serneholt


Skellefteå 14 februari:

1. Show me heaven
    Lili & Susie

2. Jag ska slåss i dina kvarter!
    Lasse Lindh och Bandet

3. Never Been Here Before
    Jennifer Brown

4. 1000 Miles
     H.E.A.T

5. Kärlekssång från mig
    Markoolio

6. It's My Life
    Amy Diamond

7. What If
    Cookies 'n beans

8. Hope & Glory
    Måns Zelmerlöw


Leksand 21 februari:

1. The Queen
     Velvet

2. I Got U
    Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox

3. Så vill stjärnorna
    Molly Sandén

4. Baby Goodbye
    E.M.D.

5. Du vinner över mig!
    Mikael Rickfors

6. Här för mig själv
    Maja Gullstrand

7. Alla
    Sofia

8. You're not alone
    BWO


Malmö 28 februari:

1. Love Love Love
    Agnes

2. Higher
    Star Pilots

3. Du är älskad där du går
    Susanne Alfvengren

4. Killing Me Tenderly
    Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng

5. Sweet Kissin' In The Moonlight
    Thorleifs

6. Moving On
    Sarah Dawn Finer

7. Esta Noche
    Next 3

8. La Voix
    Malena Ernman


Ja, så ser det alltså ut. Går man efter statistiken så är startnummer 8 det bästa numret att starta på. Även startnummer 6 har visat sig vara ett bra nummer.

Egentligen har jag ingen riktigt storfavorit, men de jag favoriserar är Anna&Maria och Shirley Clamp. Men såklart så hejar jag mest på kören! De vinner förhoppningsvis iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0