Ikväll spikas finalfältet för Melodifestivalen 2009

Deltävlingarna är slut, vi har fått höra alla 32 bidrag och finalens startfält är nästan helt klart. Ikväll bestäms de 3 sista bidragen. Ja, det är faktiskt 3 stycken. 2 stycken från Andra Chansen och 1 som Internationella Juryn väljer ut.

Vi tar väl helt enkelt varje duell för sig:

Duell 1
Foto: Carl-Johan Söder
Scotts
möter
Sarah Dawn Finer
Sarah Dawn Finer, Foto: Carl-Johan Söder

Kommentar: Scotts är stora, men det är Sarah med. Jag tror att Sarah är mer folkkär än vad Scotts är. Scotts är bara svenska folkets nyfödda bebisar och jag hoppas och tror att Sarah tar hem det, om nu rösten håller... Håll tummarna för Sarah!


Duell 2
Foto: C-J Söder, SVT
Lili & Susie
möter
BWO
BWO, Foto: Carl-Johan Söder

Kommentar: Den här är rätt svårbedömd, men jag tror på Lili & Susie. BWO är inte så stora som de själva tror, vilket är bevisat eftersom de bara gick till Andra Chansen. Lili & Susie gjorde en storslagen comeback och gjorde succé! De har inte synts på många år och lyckas placera sig så bra att de får en plats i Andra Chansen, det är bra. Heja systrarna Päivärinta.


Duell 3

Amy Diamond
möter
Star Pilots


Kommentar: Den här är minst lika svårbedömd som förra duellen, men jag hoppas på Star Pilots... Jag gillar inte Amy, hon sjöng för falskt för mina öron i Skellefteå. Star Pilots var inte jättestora, men lyckades ta sig ända till Andra Chansen. Amy är stor och lyckades bara ta sig till Andra Chansen. Star Pilots har stor chans.


Duell 4
Ftot: Marit Solblad, Vi-Foto
Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox
möter
Caroline af Ugglas
Caroline af Ugglas, Foto: Carl-Johan Söder

Kommentar: Rigo är på något sätt mer anonym än Caroline, hennes scenspråk kommer man ihåg. Jag gillar Carolines låt bättre än Rigos och tror mer på Caroline för hon är mer känd. Caroline vidare till nästa omgång!


Blir det som jag tror/vill ser det nu ut som följer:

Sarah Dawn Finer vs. Lili & Susie - Jag tror inte systrarna klarar motståndet i Sarah, om rösten håller. Allt hänger på om Sarah klarar av det.

Star Pilots vs. Caroline af Ugglas - Caroline blir lite för anonym när hon möter piloterna, de har fart låt och det blir mera svängigt. Jag själv skulle helst se Caroline vidare för jag gillar den tokmycket, men tror det blir Piloterna.

Passar på att slänga in ett Grattis till programledaren Petra Mede också, som fyller hela 39 år idag! Grattis


Alltså, Sarah Dawn Finer och Star Pilots till final. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0