Go08 8/8 -08

Ja, i fredags var det som sagt fest i hela Stockholm. Det var vattenkrig på Gärdet, Karaoke i Globen och massa uppträdande i Kungsträdgården, Vi var i Kungsträdgården och såg några uppträdanden..

Vi åkte in till Kungsan så vi var där till precis innan 20. Klockan 20.00 entrade Niklas Strömstedt scenen och ja vad ska man säga.. Inte direkt min favorit... haha. Sen vid 20.45 kom en hemlig gäst, Eric Gadd. Inte heller direkt min musik, men han var väl helt okej. Sen var det en liten paus och 21.30 kom Sarah Dawn Finer upp på scen och är GRYM!! Hon hade med sig Britta på kör, då blev vi väldigt glada. Sen så hade hon tagit med sig Johan Röhr på kör och synth. Kul att se honom igen, då man inte sett honom i några sammanhang alls sen Babben förra året?! Sarah sjöng ett antal låtar, kommer inte ihåg vilka egentligen. Vet bara Stockholm by Morning och I Remember Love.

Sen var det en paus. Milla, Martin och Angelica kom strax efter 22. 22.30 var det dags för fyrverkeri nere vid Strömmen, men eftersom vi ville ha dom bästa platserna till Patrik Isakssons konsert så kollade vi på det på storbildsskärmen. Vi stod även lite vid sidan av scenen i hopp om att Britta skulle komma ut från Backstage-området. Men det gjorde hon inte så vi gick tillbaka och strax före 23 kom Patrik upp på scen och han var riktigt, riktigt GRYM!!! Körde bland annat Tillbaks på ruta 1, Du som tog mitt hjärta (Sarah kom och gästade honom), 1985, Du får göra som du vill, Under mitt tunna skinn, Faller du så faller jag och Innan klockan slår. Dock saknade vi ju någon i den sista låten, nämligen Dea. Men Britta hoppade in och gjorde en riktigt bra version av den låten. Sen extranummret avslutade han med Hos dig är jag underbar och det var ett riktigt jäkla drag, under hela konserten.

Sen när det var slut ställde vi oss vid sidan och väntade på Britta, men tyvärr kom hon inte ut.. Alla tog en annan väg ut dessutom så vi missade henne. Men det får bli en annan gång. Jag och Carro drog oss bort till Donken för att äta och där stöter vi på Frida. Pratade litegrann och jag ska säga att ajg och Carro hade sjukt kul åt henne. Sen när vi ätit klart gick vi till Stureplan, för dom hade ju ett gigantiskt dansgolv där... Men dom spelade ju för guds skull ingen musik?! Så vi drog hem på en gång, trötta som bara den... Men vi kom itne i säng på en gång heller.. Bilder skulle läggas över och massa sånt.. Halv 3 var nog klockan när vi sa godnatt?!

Update 16/8
Jag var visst rätt trött när jag skrev det där. Glömde totalt bort att Johan Röhr körade bakom Patrik i Melodifestivalen. Tack Mika som påminnde mig!

Kommentarer
Postat av: Miiiiiiiiiiiiiiiiikaaaaaaaaaaaaaaa

ehy. Röhr körade faktiskt till Patrik i mello peta på

2008-08-14 @ 21:23:01
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0