Göteborg 13/8 - Man är trött klockan 4 på morgonen

Klockan ringde klockan 4 på morgonen!!!!! Förstår ni hur tidigt vi tyckte det var?! Klockan 4!

Ja, klockan ringde 4 på morgonen och vi var dödströtta. Hade sovit max 4 timmar! Iallafall så, vi pallrade oss upp efter ett tag och åt frukost och så.. Sen åkte vi iväg till Kungstorget där Rix skulle hålla till. Halv 6 var vi där! Vi gick runt området för att kolla om det fanns någon mer där, men det gjorde det inte. Vi ställde oss vid en av ingångarna och då kom det fram en snubbe från GT som kallades Åby. Han släppte in oss i en varm port, där satt vi tills vi märkte att fler folk kom utanför. Då gick vi ut och ställde oss vid ingången.. Vid 7 kommer vakten och ska släppa ut en lastbil. När lastbilen kört ut signalerar han till mig att vi får gå in. Dock var det bara jag som såg att han signalera så jag börjar kuta helt själv. Tillslut såg dom andra att han signalerade att vi fick gå in med. Så då kuta alla. Vi slängde oss ner framför scenen bara för att få bästa platserna och så många platser.


Vi hängde på låset

Tiden gick utan att vi hade någonting att göra.. Vi låg ner och försökte sova/vila litegrann. TV4 Göteborg kom och filmade oss när vi satt där med. Vid halv 10 ungefär kom Mika och joinade oss och sen Jennie, Lina och Annika med flera.. Så då passade jag, Carro och A-K på att åka hem till vandrarhemmet för att duscha och byta om och lite så. Vi käkade även och fixade lite matsäck. Vi var väl tillbaka vid Kungstorget vid 12. Efter ett tag kom Sara, Bonnie och Lina och vid 14 var det dags för signering med Sonja. Jag fick då agera förstefotograf och var uppe på scen massa gånger. Tillslut kom jag ju själv också upp så jag fick prata med henne. Hon är ju så goo! Hon fick signera min "Nån som du"-singeln som man fick gratis där, det gillade vi. Pratade på lite till och tog kort och lite så.



När vi kom tillbaka till scen va repen i full gång. Ramsells med Anna A i spetsen hade repat tidigare själva. Då när Anna dök upp på scen så reste vi oss alla upp en efter en, borde sett rätt kul ut när alla inte ställer sig samtidigt utan efter varann.. När vi stod i kön till Sonja så började det droppa litegrann, men när Anna kom ut till oss och pratade så typ öste det nästan ner.. Sen blev det mer rep och lite så.. Jag, Mika och Sara flörtade lite med Kate Ryan genom att sjunga Je T'Adore för henne och hon tyckte vi var fantastiska typ!

En sak som inte får glömmas att nämnas är någon jävla holländare.. Hon var, enligt henne själv, från ett holländskt magasin och skulle ta bilder och göra ett reportage eller något.. Hon trodde att hon kunde komma en halvtimme innan det började och bara tränga sig fram ända längst fram.. Alla försökte få henne att förstå, men hon låtsades att hon inte kunde engelska och lite så.. Alltså hon var verkligen galen, hon plöjde fram genom publiken. När hon inte kom fram på ett ställe plöjde hon åt ett annat håll.. Tillslut knuffade kärringen omkull två tjejer. Sen Kliver hon på en av dom och slår till henne med en plastpall hon hade med sig.. När dom faller till marken börjar vi skrika på vakterna och dom ser till att transportera bort henne.. Den här tjejen hon klev på och slog till med pallen kunde inte ens stanna kvar, så hon fick hoppa över stängslet längst fram.. Senare dyker den här kärringen upp, men då står hon som tur är kvar på samma ställe.

Vid 18:30 började hela spektaklet och Amy Diamond var först ut. Då började det droppa litegrann och det blev lite mer hela tiden.. Sen var det dags för Sonja! Även då regn, men när hon kör För att du finns avtar det. Sonja tyckte vi allihopa var så gulliga i ponchos och regnjackor. Sen var det Rongedal och alla på första raden typ dansade Just a minute-dansen och Rongedal hade väldigt kul åt oss. Sen var det dags för en person att äga HELA showen: Linda Bengtzing! Hon körde Sanningen och Hur svårt kan det va? Och ni kan ju tänka er synen när 18-20 personer på första raden dansar "Se mig, hör mig, rör mig Hur svårt kan det va?" Visst fick vi en del uppmärksamhet, om inte nästan all uppmärksamhet. Sen kom Kurt Nilsen upp på scen och han var bara urtråkig. Sen small det till ordentligt, E-Type äntrade scenen under bomber o granater. Han var ner till publiken ganska mycket och även slängde han ner micken. En gång slängde han micken till mig. Det var jäkligt pinsamt eftersom jag inte kunde låten.. Okej, refrängen kunde jag väl men inte versen.. Gert Fylking kom in på scenen under E-Type och började strippa typ.. Sen kom BWO in på scenen och körde årets Pride-låt tror jag?! och även Lay your love on me. Måns kom och alla skrek i öronen på en. Anna A och N var med och dansade. Måns är verkligen grym på scenen. Dansa, det kan han ju även göra. Sen kom Kate Ryan och körde tre låtar. Hon var den enda som fick köra tre låtar. Det var också riktigt grymt. Hon typ kollade på oss hela tiden efter repet där, haha. Sen kom Ola och då skrek folk ÄNNU mer än när Måns kom.. Han körde Feelgood och Nathalie! När han körde Nathalie kom jag bara och tänka på Dea.. Kanske för att hon körade på den låten i Nyhetsmorgon när Ola var där?!

Sen var det slut, vi packade ihop alla grejer och ställde oss vid sidan av för att vänta på Anna. Tillslut kom hon och vi pratade ganska så väldigt mycket med henne. Vi tog kort med henne också, en gruppbild som blev riktigt najs. När vi sagt hej då till henne gick vi alla ifrån Kungstorget. Vi gick åt ett helt annat håll än vi kom från, men vi allihopa sällskapade en bit och vi kom ju hem därifrån med. När vi kom hem slängde jag mig på sängen direkt. Gud så skönt det var att lägga sig ner!! Det var så skönt att jag typ somnade redan vid 11.. Vi som skulle åka och hämta Carro och allt. Men dom fick åka utan mig, för dom fick inte liv i mig.. Försökte med allt! Men jag sov som en stock.

Blandade bilder från kvällen:

    
1. Rix Morronzoo    2. Anna Andersson    3. Sonja Aldén    4. Rongedal

   
1. Linda Bengtzing med gummistövlar    2. Kurt Nilsen    3. E-Type    4. Gert Fylking strippar lite..

   
1. Martin i BWO    2. Anna A, Måns, Anna N    3. Kate Ryan    4. Ola

Kommentarer
Postat av: Mika

SÅ. JÄVLA. FANTASTISKT. UNDERBART. SKITROLIGT <333333333333333



Detta gör vi om nästa år, fan <3

2008-08-19 @ 10:30:27
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0