Mediagymnasiet!

Idag började gymnasiet. Det var riktigt kul ska jag säga. Är riktigt nöjd med klassen, tror vi kommer komma riktigt bra överens. Sen att överhuvudtaget komma bort ifrån Danderyd är bara det kul! Lärarna verkar riktigt bra också. Alltså det finns inget att klaga på känns det som.

Sen måste jag säga att världen är ganska liten. Dels kände jag till en person som skulle börja där. Så hamnar jag i samma klass som henne. Sen hamna jag även i samma klass som min förra klasskompis bästa kompis. Världen är allt bra liten!

Mitt schema är fantastiskt! Dock har vi det bara fram till höstlovet, men jag tror att det inte kommer ändras så mycket. Såhär ser det ut just nu:

Måndag 11:50-15:20
Tisdag 8:45-15:20
Onsdag 11:15-14:35
Torsdag 8:15-15:10
Fredag 11:05-13:15

Så mycket sovmorgon, vilket är väldigt trevligt! Ja, innan dom tre sena morgnarna har vi lunch, men det skippar man väl antagligen... I början får vi rikskuponger innan vi får våra elevkort, så man kanske skulle äta litegrann då iallafall, och spara rikskupongerna sen?!

En kul grej som hände idag var att när vi haft lunch så går vi upp till klassrummet igen. Då har läraren lite musik igång. Rösten som sjunger i låten han spelade kändes väldigt bekant. Han bytte typ precis låt strax efter vi kommit in och jag bara: "Var inte det där Säkert?" och jo, det var judet. Ingen annan visste det och han blev lite förvånad över att jag kunde det, haha.

Vi fick våra busskort och lite sådära och vi slutade väl vid strax efter två tror jag.

Imorrn börjar jag då 11:15 och gud va skönt det är!

Nu är det dags för mig att se på Dean Tredje Vågen och äta lite popcorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0