Vila i frid Mia!

Idag var det begravning. När jag var liten gick jag inte på dagis, jag gick hos dagmamma och på den tiden var det ett femtal dagmammor i samma område. När min dagmamma var sjuk eller ledig var jag oftast hos Mia.

För ungefär ett år sedan fick hon diagnosen Livmoderhalscancer och vi alla hoppades att hon skulle bli bra. Vi trodde nog att hon var på bättringsvägen, men så var inte läget. Den 28 Juli försvann hon och det kom som en chock!

Idag var det begravning i Sätra Kyrka. Det var en oerhört vacker och ljus begravning. Jag kände inte så mycket sorg när jag var hemma, men när jag kom dit och fick blomman jag skulle lämna på kistan kände jag hur det högg till. Jag kände redan då att tårarna var på väg att komma men jag höll dom tillbaka. Dom inledde begravningen med att spela Ta mig till havet. Det hela gick och jag höll tårarna tillbaka, fram tills att man skulle börja gå runt kistan. Då gick det inte längre, dom bara rann och rann. Men jag lyckades samla mig iallafall tills jag själv skulle gå och lägga blomma där, men när jag kom tillbaka brast det lite igen. Dock inte lika mycket vilket var skönt.

Vi åkte vidare till fikat och när jag kom dit lyckades jag kola ner mig lite. Jag och Emelie gick därifrån vid halv två. Då började alla andra röra på sig också.

Till sist vill jag bara säga: Vila i Frid Mia Blomberg <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0