Att ta sig hem från skolan..

Visste ni att ta sig hem från skolan kan vara riktigt svårt? Iallafall dagar då tunnelbanan havererar och drabbas utav en kabelbrand.

Det hände idag. Det tog 2 timmar för mig att ta mig hem ifrån skolan, vilket vanligtvis tar 30-40 minuter. Tjugo i 3 hoppade jag på bussen ifrån skolan, två timmar senare blev jag upplockad i Mörby Centrum utav pappa. Vägen mellan skolan och centrum såg ut ungefär såhär:

* Bussen framme vid Slussen strax före 3 (Inser att det är fel på tunnelbanan)
* Hittar ersättningsbusshållplatsen och väntar och väntar... och väntar.
* Tjugo över 3 har ingen buss åt mitt håll kommit, så då hoppar jag på en buss mot Ropsten.
* Strax innan Östermalmstorg sa chauffören att tunnelbanan var igång igen så hoppade av där.
* Får vänta 8 minuter på tunnelbanan som sedan visar sig bara går till Tekniska Högskolan.
* Klev av där, kollade om det skulle komma någon tunnelbana. Nej!
* Gick upp mot Roslagsbanan och gick till ersättningsbussarna.
* Hittade en buss som gick hemåt. Kom tillslut fram till Mörby Centrum
* Pappa var snäll och hämtade mig så jag slapp gå hem.

Ja, sådana omvägar kan man behöva ta.. Enbart för att komma hem, som tur är så händer det inte ofta. Det vore en hemsk tanke och jag vet inte hur Stockholm skulle klara sig utan tunnelbanan. Det märkte man idag att alla är beroende av den, vissa folk blev verkligen galna!

Nu väntar sängen, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0