Deja vû, Götets bästa låt

Nu ska det bli schlagerblogg här så det heter duga :-P I år har man tyvärr bara fått höra 60 sekunder av alla låtarna, jag fatta rinte varför det är ju bara så töntigt :S Men iallafall här kommer bidragen efter startordning plus vad jag tycker om låten:

E-Type & The Poodles, Foto:SVT
E-Type & The Poodles
Line of fire

Blev rätt besviken när jag hörde den här låten, det är varken Poodles eller E-type, man hör lite E-Type och lite Poodles blandat, fast det är inte jättemycket av dom. Pudlarna och E-Type passar inte ihop, så enkelt är det. Det fatts verkligen någonting för att tända till den här låten, det kanske kommer senare i låten, vad vet jag. Jag har ju bara hört 60 sekunder.


Face-84

Face-84
Alla gamla x

Sångerskan låter som en bebis, dom sjunger om en hönsnätsbur. Behöver jag säga så mycket mer om detta? Det är inte jättedåligt men det är DEFINITIVT INTE bra.


Velvet, Foto:SVT

Velvet
Deja vû

Kommer ganska snabbt till refrängen och man diggar verkligen med. Tycker dock hon kunde haft en liten wailing andra gången hon sjunger "It's all coming back lika a Deja vû", Direkt efter hon sjungit det låter det som att det ska komma en wailing men den kommer inte och det är synd tycker jag. Det hade nog lyft låten lite mer. Men som tidigare sagt, det här är bara 60 sekunder.


Brandur Foto: SVT

Brandur
Lullaby

Ballad, jag är inte så förtjust i ballader i Melodifestivalen, jag vill ha fart (Förra året var ett litet undantag med Sonja, Marie och Sarah). Är det dessutom en dålig ballad så somnar man, vilket man kommer göra imorron. Han låter som att han är över 40 när han sjunger men ser ut att vara under 20, det känns inte bra.


Michael Michailoff, Foto: SVT

Michael Michailoff
That's love

Det är bekant. Folk har jämfört detta med Andreas Johnsons låtar i Melodifestivalen, men det tycker inte jag det låter så mycket som. Refrängen låter mer som någon gammal Westlife-låt. Men den är helt okej. När jag hörde den i P4 förut idag tyckte jag den inte var så särskilt bra men nu är den faktiskt helt okej.


Amy Diamond

Amy Diamond
Thank you

Typisk Diamond-låt, men inte den bästa. Det är någonting som fattas för att den ska komma upp i klass med hennes andra hits. Me jag tror ändå på den här låten och har hon ett riktigt bra framträdande kommer det här bli riktigt bra.


Suzzie Tapper, Foto: SVT

Suzzie Tapper
Visst finns mirakel

En rätt bra ballad, men byt ut Suzzie mot någon annan artist, tänkte först att sätta in Sonja men det passar inte, inte hller Marie Lindberg funkar. Men någon annan kvinnlig sångerska som är bättre och det här skulle bli väldigt lyckat. Denna ballad är BRA, men kommer den funka i Eurovisionen? Nej! Vi Måste ju tänka lite så också. Men en fin ballad.


Christer Sjögren

Christer Sjögren
I love Europe

Christer Sjögren sjunger på engelska, det funkar inte, låten är in det minsta bra. Låten är jättedålig men ändå vill man svänga med i den. Det är en låt som kommer sätta sig på hjärnan. Jag gillar absolut INTE det här så enkelt är det. Det skulle kunna vara en liten flört till Europa som kan gå hem där om Europa röstar lika förjävligt som gjort flera år i rad nu.



Sammanfattningsvis, vem går till Final och vem går till Andra Chansen? Velvet och pudlarna tror jag går till Final, Amy kan också vara med och slåss om en Finalplats. Sen tycker jag att Michael Michailoff och Suzzie Tapper bör vara med och slåss om, åtminstone Andra Chansen.

Såhär tror jag att det blir:

Final: E-Type & The Poodles
Final: Velvet

Andra Chansen: Amy Diamond
Andra Chansen: Suzzie Tapper

Det som det lär bli mest fajt om är Andra Chansen-platserna. Både Michael Michailoff och Christer Sjögren kommer vara med och slåss om dom också.

Så nu har ni fått veta lite vad jag tycker och tror. Vad tycker ni? Verkar det rimligt?

/Mikael


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0