Vad har hänt med Svenska Folket?!?!

Vad är det som egentligen har hänt med det Svneska Folket?!?! Vart tog Patrik Isaksson vägen i lördags??

Svenska Folket röstar iår mera med hjärtat och på låten dom gillar. Det är inte bara för att dom gillar artisten. Vill man ha bevis på det så titta bara på deltävling 2 från Västerås. Carola & Andreas Johnson var favorittippade till Final, och det var nog det alla hade väntat sig. MEN, dom gick bara till Andra Chansen. Andra Chansen som förutom C & A ser ut att bli en riktig rysare med bland andra Ola, E-Type &The Poodles och Suzzie Tapper som har en starkt ballad. Just nu ser Andra Chansen ut såhär:

image5
Kan det bli så att Charlotte Perelli får möta Carola? Charlotte tävlar i Karlskrona.


I lördags gick den tredje deltävlingen av stapeln ifrån Linköping. Det kändes som det svagaste startfältet. Men givetvis fanns det några som var bra. BWO, Patrik Isaksson och Caracola. Caracola var egentligen inte jättebra men det kändes som sommarparty på stranden nästan. BWO var bäst av alla, dom vet hur musik ska vara. Patrik Isaksson blev jag lite besviken på, jag hade hoppats att låten skulle vara bättre. Men han hade ändå näst bästa låten i lördags. Plus för honom var att han hade med sig både Britta och Röhr ;-) Han borde ha gått vidare, hur tänker ni Svenska Folket? Jag kunde ju självklart ha ringt själv men jag sparar alla pengar till på lördag då Bengtzing är med och tävlar i Karlskrona :D Alla som kan och vill, hjälp till att ringa på henne så hon går direkt till Final, så hon inte riskerar att möta Carola i Andra Chansen. Linda behöver alla röster hon kan få. Telefonnummer ser ni i headern. Rösta, rösta, rösta :D

I övrigt så var Björn Gustavsson GRYMT rolig :D Jag fattar inte hur han gör xD Men sjukt rolig är han iallafall... Kristian Luuk är dessutom mycket bättre i årets Festival än förra årets. Då gillade jag honom inte alls men nu har jag börjat digga honom mer och mer ;-) och så förstår inte jag kritiken som Nour har fått, hon har ju knappt sagt någonting...

Nu ska jag ta och gå till Mörby Centrum för att kolla om jag får tag i Veckorevyn med B:son och så ska jag äta på TB och kanske även svänger in på Åhlens och ser om dom kan spara en Bengtzing-affisch åt mig, ifall dom får in någon ;-)

Vi höres senare idag antagligen

/Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0