Dagen efter succén!

Igår gick schlagerdrottningen till final i Melodifestivalen. Med sig får hon schlagervinnaren Charlotte Perelli.

Linda Bengtzing
deltog igår i Melodifestivalens 4:e deltävling av Melodifestivalen i Karlskrona och gjorde ett Fantastiskt framträdande. Hon gav verkligen allt igår. Det var så underbart att se henne. Hennes lycka. Det är obeskrivligt. Hennes röst är så bra. Den låter på något sätt mognare.

Hon hade självklart några missar.. Missade att hon skulle vända sig om mot steady-camen, men det är sånna småsaker som man inte bryr sig om då allt annat är så pass bra. Det var så förbannat jävla bra. Det var en så bra låt också. I denna låt får hon visa sin glädje helt och hållet. I Lögnhals är det rätt svårt.

När hon gick vidare bara till Andra omgången skrek jag så jäkla mycket. Va så jävla kul att hon gick vidare. När det blev dags att redovisa resultatet och vilka som gick direkt till Final var pulsen SKYHÖG. Var så jäkla nervös.

När programmet var slut visste jag inte vad jag skulle säga. Var helt tom. Det var bara så himla skönt att Linda gick vidare direkt till final.

Gårdagen var en Stor succé för våran älskade Linda Bengtzing. Jag skulle vilja påstå att det är Bengtzings bästa framträdande någonsin.


Finalen av Melodifestivalen 2008 ser ut att kunna bli en riktig kanonfinal. Nästan alla bidrag är av hög klass. Christer Sjögren tillhör knappast den kategorin. Men dom bästa artisterna/grupperna i final, enligt mig, är: Linda Bengtzing, Sanna Nielsen, Charlotte Perelli, BWO och Rongedal. Deras låtar är av högsta klass och dom kommer lyfta finalen så det blir den bästa finalen i Festivalens historia. Det säger jag inte bara för att Bengtzing är med utan det känns verkligen som det. Perellis låt är grymt bra. Men Sanna Nielsens ballad är så vacker.

Om två veckor är det dags för den Stora finalen i Globen. Förvänta er det bästa.

/Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0