Förbannad, förbannad, förbannad!

Jag är så jävla förbannad på Meter Film & Televison! Det där var en förvarning på vad som komma skall. Så vill ni inte läsa sura blogg-inlägg, sluta med en gång att läsa detta för detta blir SURT!

Det började redan förra veckan med att jag som i vanlig ordning inte fick mina biljetter till lördagens Körslag. Jag ringde, vilket jag fått göra flera gånger tidigare. Dom svarade inte. Jag ringde igen dan efter och då svarade dom inte heller men blev kopplad till en mobiltelefon. Där svarade Charlotte och jag förklarade att jag hade ringt i början på Mars och bokat biljetter till alla program utom det första som då var fullbokat.. Charlotte frågade då om jag hade fått någon bokningsbekräftelse via mail?! Men det hade jag inte eftersom jag RINGT och bokat. Då förklarade hon att alla biljetter som blir över måste gå till körernas anhöriga och därför var dom tvugna att säga Nej! Sen frågade hon om jag var den killen som brukade stå längst fram i kön och jag sa då att det var jag.. Hon sa då igen att hon var ledsen men att vi fick komma veckan efter istället.

Då blev jag så förbannad och var nära att gå i taket... Jag pratade med dom jag skulle gå med och gjorde dom förberedda på att det kanske inte skulle bli något på lördagen men sa att jag skulle försöka göra allt jag kunde för att vi skulle kunna gå. Det var då Albin loggade in och gjorde mig på bättre humör :D Han hade nämligan 4 biljetter till sina kompisar, men det var inte säkert att dom skulle gå. Jag blev såå glad över att lördagen antagligen var räddad. Vi fick biljetterna och vi kunde gå på Körslaget. Men det var inte kul att vara där utanför Magasin 7 nere i Frihamnen. Där nere blev vi utstirrade av Charlotte och även Camilla. Charlotte gick runt och snackade skit om oss och pekade på oss och höll på. När det blev insläpp stog vi självklart Först i kön och vad tror ni inte den där Charlotte säger det första on gör? Jo: "Alla som inte har biljett får ställa sig på sidan och vänta" Hon sa det mot oss eftersom hon trodde att vi inte hade några biljetter. Men vi stog på listan och jag skulle mer än gärna vilja ha sett deras miner igen när dom insåg att vi faktiskt hade biljetter. Sen hände lite fler saker, men det är inget som jag hatar Meter Film för. En gång var faktiskt Charlotte trevlig mot oss!

Sen till den här veckan så ringde jag i måndags för att kolla om jag hade nån bokning till Körslaget idag. Men Camilla var själlvklart "sjuk" och då var det Charlotte som svarade. Just den personen jag inte ville prata med... Men jag frågade om mina biljetter men hon kunde inte svara på det så hon tog mitt telefonnummer så skulle Camilla ringa upp på tisdagen. Jag trodde aldrig i hela mitt liv att Camilla skulle ringa, men det gjorde hon och hon sa samma sak som Charlotte gjort förra veckan, men Camilla sa det på ett mycket trevligare sätt och hon sa även att jag var välkommen att ringa nästa vecka ifall det skulle finnas någon biljett över.

Där skulle man kunna tro att hela storyn slutar. Men det gör den inte. Jag gick inte på Körslaget idag (eller igår egentligen, klockan är ju efter 12). Men jag har fått rapporter om vad dom hade gjort idag. Dom hade spärrat av hela trappan så man inte kom upp på kajen och trappan va delad i två: en för folk med biljetter och en för folk som var anhöriga till kören.. Sen hade det hänt något mer idag också tror jag, men jag kommer inte ihåg det just nu.

Men det är typ våran osämja med Meter Film & Television. Någon som förstår varför jag hatar dom? Jag menar, dom behandlar sin publik så himla dåligt. Vi vill egentligen inte låta dom vinna, men dom verkar ha överlistat oss... Men än har vi inte gett upp. Vi ger oss inte utan en strid!

Blir det nu så att jag går på lördag på finalen (vilket jag tvivlar på, då vi varken har biljetter eller jag inte vill träffa dom där människorna) då ska jag fråga på Camilla och Charlotte vad dom har emot oss. För nånting måste det det vara, för man behandlar inte människor så respktlöst. Det är några fler grejer dom gjort som jag itne tagit upp här för det är inte mig det hänt.

Nu ska ni ha en stor eloge om ni orkat läsa allt detta! Jag ska ta och leta upp kudden snart.

Godnatt!
/Mikael

Kommentarer
Postat av: Emma

Dom har något allvarligt fel i HELA huvudet!

Det är så att man har lust att strypa dom. Bara för att jävlas tycker jag att vi ska åka dit, vara där HELA dagen och sedan åka innan det börjar... För dom ska minnsan inte vinna så lätt. Jag ger inte upp utan strid!

2008-05-04 @ 10:01:04
URL: http://stalismalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0