Juryrummet!

God förmiddag! Strax ska jag göra mig klar för att åka till skolan... Börjar iofs inte förrän 11:50 men måste gå hemifrån senast kvart i 10, för att hinna med tunnelbanan och sen bussen.

Innan jag lämnar datorn måste jag blogga lite om Melodifestivalen. Igår publicerade Expressen en artikel med en bild inne ifrån Juryrummet, där arbetet med att välja ut de 28 bidragen just nu pågår. Dom är på väg mot sluttampen och har inte så många låtar kvar, för snart är det dags att presentera dom.


Här är bilden som är inne ifrån rummet, och vem är det inte vi ser närmast i bild med vågigt hår? Jo, Nathalie Rosenberg. I lördags fick vi reda på att hon var en del av juryn. Det är kul att hon får förtroendet igen. Hon satt i juryn 2006 också för att välja ut bidragen till 2007 års festival och det var ett riktigt lyckat år. Nu är det bara att vänta tills bidragen släpps.

Till nästa år vill jag sitta i den juryn. Man kanske skulle ta och prata med Chrsiter Björkman?? Det ska jag göra!

Nej, nu ska jag stänga ner datorn här och gå och göra mig klar, men vi hörs nånting ikväll. Jag har prov i Mediekunskap imorrn som jag måste plugga till, men en kort uppdatering får det bli.

Iväg mot skolan för att ha Journalistik nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0