Politisk debatt

Här ligger jag, i min soffa. Utan att ha någonting att göra. Det är väldigt tråkigt ska ni veta, när man bara sitter vid datorn och lyssnar på musik. Visst musik är trevligt, men ändå. Man blir lat. Sånt är väl livet antar jag, när man inte umgås "privat" med sina klasskompisar så blir man väl en sån som bara fastnar framför datorn. Idag ska jag försöka få lite ändring på det iallafall, jag ska börja packa lite, sprigna upp på vinden och hämta sovsäck och sådär. Jag funderar på att fortsätta städa här inne också. Jag börjar få ordning på saker och ting i mitt rum, fattas bara att målas. Det är höstlovets stora projekt!

Igår när jag stängt av datorn kollade jag lite på TV. Jag zappade mellan alla kanaler och såg att 2:an hade en politisk debatt, Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt var gäster och man märker hur olika de är. De vill olika saker och har inte samma åsikter. Dock höll Mona Sahlin med Fredrik Reinfeldt på någon fråga, jag blev helt förvånad. Jag tyckte faktiskt det var intressant att kolla på det, dessutom får jag rösta i nästa val så det är bäst att man sätter sig in i vad alla partier vill.

Dagens skola var helt meningslös. Vi började 11:50, gjorde en utvärdering om Introveckorna, tog närvaro. Sen hade vi rast och sen skulle det vara Vernissage. Visa upp allt som hade gjorts, man fick sluta när man ville. Kunde slutat på en gång.

Nu ska jag kolla om pappa är klar med maten. Hoppas, för jag är hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0