Världens bästa dag!

Idag har varit världens bästa dag verkligen. Först då besök av idolerna i skolan. Han ju aldrig träffa dom, men såg dom.


























Jag åkte till Centralen och mötte upp klasskompisarna och vi åkte ut till Karlaplan för att gå till TV-huset. När vi strax är framme ser jag någon som liknar Måns Zelmerlöw gå med någon hund. Tänkte inte mer på det, men sen när vi kom in är det en ganska stor folksamling där! Får höra att Måns Zelmerlöw varit där, då var det ju han vi såg. Jag insåg ganska snabbt att det var Låtskrivar-möte och jag blev ju alldeles till mig. Alla var ju där, Pling, G:son, Bobby, Henke Wikström, Kempe, Johan Becker, Anders Hansson, Lina Eriksson, Lasse Lindh, Martin Hedström, Susie Päivärinta, Emilia Rydberg och Måns dåra. Sarah Dawn Finer hade varit där, men jag såg henne aldrig. Samma sak gällde Alcazar.

Jo, den här Målgan B:son som skrivit låt tillsammans med Lina Eriksson har det ju spekulerats om vem det är. Det gick någon kille med Lina idag, och jag skulle tro att det är han. Det är inte Mårten Eriksson som försökt "coola" till sitt namn, det är en ganska ung kille. Inte mer än 30. Blond.

Massa folk som ska på möte!

Sen kom våran guide och han berättade då att det var första mötet med Låtskrivarna. Han frågade då lite TV-kunskaper, vilket var det mest tittade programmet förra året? Det var ju bara för det här med Melodifestivalen. Jag svarade ju snabbt Melodifestivalen och då frågade han vilket program det var. Först fattade jag ingenting men sen kom jag på vad han menade, Finalen! Då skulle han fråga vilken final, Svenska såklart! Sen gick vi neråt mot studiosarna. Vi började kolla i Studio 2, sen 3 och 4. Studio 5, bolibompa-studion, kollade vi aldrig i för dom höll på att sända. Tråkigt, tråkigt...


Klart man var tvungen att posa vid Bolibompa-draken

Sen gick vi och kolla på Rekvisita-förrådet. Över 250.000 klädesplagg! Det förrådet var större en Studio 1. Sen fick vi åka upp till nyhetsstudion och kolla där. Det är verkligen hur litet som helst, men ser stort ut på TV! Sen åkte vi tillbaka ner och fick kolla in måleriet och snickeriet. Sen fick vi gå till Studio 1 och kolla. Den är gigantisk, jag förstår varför den är en av Europas största. Det var kul att se den utan någon scen uppbyggd, den är så mycket större än vad jag hade trott. Dom använder inte heller hela studion när dom spelar in.



 

Nu ser man dock inte så bra på bilderna, tagna med mobilen och sådär. Så studion ser större ut i verkligheten.
Händelserik dag är väl det minsta man kan säga, nu vill jag ha Glass med Strössel!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vilken häftig dag! Vad går du för utbildning?

2008-11-03 @ 21:07:42
URL: http://schlagerprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0