Skitsamma!

Ja, det är precis så ett nytt hett program heter med mig själv som Programledare!

Jag är hemma och har ätit middag, Pasta och Köttbullar. Skolan idag började vid 11:50 och vi skulle fortsätta med Introkurs av Karaktärsämnena och idag var det dags för TV. Jag hoppades verkligen att det skulle vara kul, eftersom det är det jag vill jobba med. Det var faktiskt riktigt kul, skönt! Genomgången i början var väl inte den roligaste, men när har en genomgång nånson varit rolig? Okej, den var ju inte megatråkig heller. Vi fick iallafall kolla på några olika TV-programsklipp och granska dom lite, inte vad dom sa eller gjorde, utan alla kameravinklar och sånt. Det var ändå riktigt intressant.

Sen frågade han om det var några som hade erfarenhet och sånt av TV. Ingen som jobbat med det, men jag då. Jag hade varit på 7000 olika program, haha. Det var väl en till i klassen som varit med i publiken på ett TV-program och det var Jeopardy, när han var liten.. Jag kände mig lite ensam.. Men vafan, det är ju kul. Sen kan det vara bra att redan innan veta vad lite saker är och handlar om. Iallafall så skulle vi skriva ihop ett manus till ett kort TV-program på 5 minuter. På typ 30 minuter, det var inte alltför lätt. Först komma på vad det skulle vara för typ av program, sen vad det skulle handla om och till sist skriva alla repliker. Vi hann nästan, fem minuter sent. Det gjorde dock inget, alla var typ sena. Vi kom iallafall på idén att ha typ ett Debattprogram men med roligare saker att diskutera. Vi kommer diskutera Idol-juryn och deras sågningar. Jag är Programledare och vi har fyra gäster. Imorrn ska vi spela in! Tjoho.

Färjan, Kanal 5:s nya TV-underhållning, har premiär ikväll. Dom har fått tagit emot ett hundratal mail från folk som inte vill att Kanalen ska visa deras otrohet och allt sånt. Jag förstår inte hur dom kan maila om det. Jag själv var med på två kryssningar när dom spelade in och jag hoppas bara att dom inte visar mig, men inget jag bryr mig om så. Jag kan inte förstå dessa personer som mailat. För det stod faktiskt när man klev på båten att det kommer pågå en TV-inspelning, Personalen informerade om det OCH dom ropade ut det i Högtalarna. Det gick inte att missa. Ändå väljer folk att supa sig fulla och vara otrogna, och då klagar dom på att Kanal 5 ska visa något därifrån. Dom får ju för fan tänka lite!!!

Nej hörrni, nu börjar Färjan om 20 minuter, Även Idol, men jag ska se Färjan faktiskt... Jag vill ju se båda, men får kolla reprisen av Idol.

Skriver sen igen!
/Mikael

Kommentarer
Postat av: Leeniz

Haha fan då ska jag hålla utkik efter dig i programmet då! Brorsans nya favvoprogram, haha xD

2008-09-29 @ 21:58:25
URL: http://leeniz.blogg.se/
Postat av: A-K

Ropade dom ut de i högtalarna? De märkte inte jag! HAHA

2008-09-29 @ 22:16:33
URL: http://annakarinlindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0