Dagens I-landsproblem: Abort pga fel kön.

Just nu pågår Kvällsöppet hos Ekdal. Där diskuterar de om Abort på grund av fel kön. Folk som gör abort för att de inte vill ha till exempel en kille, utan vill bara ha en tjej. Disskutionen har börjat sen Socialstyrelsen blivit ombedd om rådgivning angående hur de skulle göra med en kvinna som har gjort 2 aborter för att hon ville ha en kille och inte tjejer som det båda gångerna varit...

I dagens Sverige är abort-lagen väldigt lättsam, och det är inte så svårt att få göra abort. Men jag måste säga att jag tycker det är fel. Varför ska man få göra abort för att könet inte är rätt? Det är så hemskt, för det är för guds skull människor vi pratar om. De har faktiskt ett liv där inne i magen med. Det låter ungefär som: "Hej du är tjej så då gillar inte jag dig, jag vill döda dig." Fel, fel, fel. Jag blir riktigt arg när jag hör det här.

Som de sa i programmet, då kan du bestämma allt i framtiden. Ögonfärg, storlek på öron till exempel... Att göra abort på grund av fel kön, det är som att döda en människa för att du inte gillar det könet!

Vad tycker ni om detta?

Kommentarer
Postat av: Syster

Inte tycker jag om detta!

2009-02-26 @ 22:28:50
Postat av: Emil

Usch! Va läskigt! Trodde inte att det var så! :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0