Intervju med Alcazar och Caroline af Ugglas


Ikväll tävlar Alcazar i Melodifestivalens första deltävling med låten Stay the night. Jag träffade även dem under presskonferensen då de presenterades och tog mig en liten pratstund med dem. De är väldigt galna, och pratar ofta i mun på varandra. Det tycker vi är kul!

Hur känns det att vara med igen?
- Jätteroligt, enormt kul. Vi är så taggade

Favoritschlager:
- Fångad av en stormvind - Carola

Beskriv Alcazar med tre ord:
- Vi har kul


Låten Stay the night
- Det är en riktig Alcazar-låt känns det som, den passar som handsken. Bra dansant, lättillgänglig, glad, stark refräng som man bara vill sjunga med i, tonartssänkning (Tess tar lite fel på det hela...).


- En fördel vi har gentemot de andra är att vi är 3, det blir roligare då för man kan stötta och peppa varandra. Vi rör oss på scen, vi behöver kanske inte alltid några dansare utan vi kan stå för det själva. Det kan vara en styrka ibland. För mig (Lina Hedlund) känns det liksom att få vara en del av Alcazar som redan arbetat in sitt namn och det är förhoppningsvis en fördel, att folk vet vilka vi är.


Alcazar - Stay the night 099-230 06






Ikväll tävlar Caroline af Ugglas i den första deltävlingen av Melodifestivalen med låten Snälla, snälla. Jag tog mig en pratstund med henne under presskonferensen i höstas. Hon är en mycket jordnära person, pratglad och oerhört trevlig!

Vilket är ditt bästa Melodifestivalsminne?
- Det minnet jag kommer ihåg var Piccadilly Circus


Favoritschlager:
- Sommarn som aldrig säger nej - Malta


Beskriv dig själv med tre ord:
- Ful men kul


Låten Snälla, snälla
- Retrosoul, absolut inte soul vad folk & ungdomar tror idag utan retro. Lite hjärtasmärta på Svenska.


- Anledningen till att det blev just den här låten kan man fråga sig. Asså det gäller att man gör en låt som man känner starkt mycket är sig själv och en låt som man kan förlora med och fortfarande ha kvar värdigheten


Caroline af Ugglas - Snälla, snälla 099-230 07


Sen tycker jag ni kan slänga iväg en röst på Emilia och hennes You're my world, för det är den bästa låten av att döma de 60 sekunderna. 099-230 05

Kommentarer
Postat av: Syster

Alcazar & Caroline va bäst men Dea var snyggast! Så det så. Men nivån var ganska låg ändå....

2009-02-07 @ 20:55:22
Postat av: Syster

Vad händer?

2009-02-07 @ 21:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0