Gårdagens Let's Dance!

Igår var jag då på direktsändningen av Let's Dance. En bekant till mamma hade vunnit 2 biljetter men kunde inte gå så då fick mamma dem.

Vi åkte hemifrån vid halv 6 ungefär och var väl inne vid TV-huset runt 6. Det gick snabbare än vad jag trott. När vi kom dit hängde vi in jackorna och vid tjugo i 7 släppte de in oss och vi fick reda på vart vi skulle sitta. Bord 39! Vi kom ner till Studiogången där det såldes lite kaffe och godis. Sponsorerna stod där nere med och delade ut gratissaker. Så vi fick med oss lite SB12 hem, och gratiskryssningar med Cinderella. Så nu kan vi åka på Schlagerkryssning igen om det blir någon!

När vi står där nere ser jag att dörrarna in till Verkstaden stod öppna. Det var irreterande. Det stod en vakt ivägen så man inte kom så långt bort. Där inne står nämligen Melodifestivals-scenen och jag ville ju se.

Vid 10 över 7 släppte de in till Studion och vi intog våra platser vid bordet. Fler folk kom och slog sig ner vid vårat bord, och vi pratade lite med de. De var trevliga. Studiomannen Tobbe (som var på Singing Bee också) började prata och fick igång publiken lite. Det tråkiga var att han körde ungefär samma skämt som Singing Bee, även fast de är roliga.

Sändningen började och jag tror inte jag behöver skriva något om den. Ni såg väl programmet? I pausen när det var Hjälp och Nyheterna var jag fram och pratade med Laila Bagge. Hon var verkligen så trevlig och cool som man tror. Tog kort med henne, men jag blev så ful att det inte kommer publiceras typ...

Det började igen och nu åkte ju ingen ut. När det var slut gick vi ut på en gång och hämtade våra jackor. Jag hade ju redan träffat Laila, så det behövdes nu inte. Ringde pappa och han kom och hämtade oss.

Det var riktigt kul att få se hur det var på Let's Dance. Enda nackdelen var att vi framför oss vid bordet hade en pelare som skymde sikten litegrann, men det gjorde ingenting för jag var ju ändå där!

Kommentarer
Postat av: erika

Var det roligt och vara där live då? :)

2009-02-07 @ 12:15:02
URL: http://eriikal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0