Försvunnen...

3½ vecka sen sist. Sen sist jag skrev här. Varför försvann jag helt plötsligt?

Jo, måndagen den 28 september började jag känna mig yr och illamående under första lektionen. Under lunchen blev det värre och jag åkte hem. Sov några timmar och vaknade upp och var ännu sjukare. Yrsel, illamående, huvudvärk och halsont. Låg sen däckad i 1 vecka utan att knappt kunna få i mig någon mat... Jag hade förklarligt ingen ork då och det gjorde att jag inte blev bättre. Men på måndagen, 1 vecka efter jag blev sjuk, åkte jag upp till Vårdcentralen för att se vad som var galet, men fick inte mycket till besked. Fick hostmedicin så jag åtminstone skulle kunna sova på nätterna. På fredagen hade jag varken blivit bättre eller sämre, men börjat få i mig lite mat iallafall. Dock inte mycket. Så vi åkte upp till Vårdcentralen igen, och jag fick åka vidare på lungröntgen då läkaren hade hört något på ena lungan. Svaret då var att jag hade åkt på en lunginflammation också. Fick pencilin och jag blev lite piggare, allt slem i halsen började sakta försvinna och blockerade inte maten. Jag började få orken tillbaka! Äntligen!

I torsdags förra veckan, efter 2½ vecka hemma, fick äntligen gå tillbaka till skolan. Som jag längtat! Det var inte kul att vara hemma, fanns ingenting att göra och alla filmerna har man sett 20 miljoner gånger... Så rätt skönt att vara tillbaka i skolan. Sen dess har det varit full rulle och jag har inte hunnit skriva något.

På fredagen var det Världens Barn-galan med Carro, Sara och Emma. Så himla kul hade vi! På lördagen tog vi oss ut till Globens biljettkassa där vi satte oss och började köa för biljetterna till Melodifestivalen 2010. Jag åkte hem på kvällen, medans de andra 3 tappra övernattade. Jag kom tillbaka i söndags, tillsammans med Lollo och vi bytte av Sara. Då blev vi 4 som övernattade. Måndagen köpte vi biljetter, och jag kommenterar det inte... 45 timmar köades det, för så dåliga platser... Var inte i skolan den dagen, för var helt slut. Så var hemma och sov istället.

Igår var det skola först, sen var det till Mörby Centrum där jag uppträdde med låten Håll mitt hjärta, samt presenterade hela "konserten". Vidare till musikal.

Så det är vad som hänt sen sist. Nu ska jag kika lite på TV samt ge mig in i pluggande... Har Idrottsprov imorgon som jag missade förra veckan. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0