Work, work, work...

Tiden är knapp numera... Jobbar för fullt! Har idag avslutat min första dag på näst sista veckan hos Warner Music. Har haft praktik där sedan mitten av april och nu är det alltså snart över. Både tråkigt och skönt måste jag säga. 9 till 5-jobb är inte riktigt min grej, utan de ska bli skönt att komma tillbaka till skolan (även fast det bara är för 3 dagar innan sommarlov) och få lite varierande tider igen. Men samtidigt tråkigt då jag faktiskt haft rätt kul där ibland!

För några veckor sen jobbade jag även på Idol i två dagar, vid Stockholms audition. De sökte folk genom skolan och jag sökte, hamnade först på reservlistan men blev inkallad några dagar innan. Två högintensiva, men riktigt roliga dagar. Fick där smeknamnet "Maskinen" för jag pratade som en maskin, samma sak om och om igen utan komplikationer. Snabb och effektiv också! Jag stod i dörren och tog emot alla sökande, och gav dem informationspapper och nummerlapp. Kul!



Har även börjat jobba på Talang under deras fredagssändningar som publikvärd. Det jobbet fick jag genom att jag sökte praktik där. Eftersom jag inte hade körkort kunde jag inte vara där hela praktikperioden, men blev då lovad plats hos dem under direktsändningarna. Sagt och gjort, nu jobbar jag som publikvärd under direktsändningarna. Dessutom sökte de folk via våran skola till Talang också. Har jobbat två fredagar där nu, och har då stått i dörren och släppt in alla. Kollat deras biljetter, eller ja bokningsnumret. Sen förflyttat mig in till studion och visat de som har reserverade platser vart de ska sitta.

Nu i fredags fick jag dock ett specialuppdrag utöver detta. I ett av numrena gicks det på lina och det var fastspänd i en säkerhetsanordning på fyra ställen i väggen, 2 på vardera sida av scenen. Dessa fick ingen gå förbi när hon stod på linan. För kom någon åt dem så kunde hennes lina börja skaka och hon hade kunnat ramla och skadat sig riktigt ordentligt! Så vi fick vakta! I slutet av hennes nummer hade hon konfetti också... Den fick vi springa och sopa bort medans de riggade om också. Hjälp vad vi sprang! Men vi hann, med marginal också!

Lånade lite bilder från Charlottes blogg;

 
Kimpa lyckades fånga på bild när vi sprang o sopa...


Vi fick agera lite vakter vid Charlottes signering också för att fixa en kö...

Jag verkligen älskar att jobba med detta! TV är min grej, det har jag verkligen fått svar på nu... Till helgen blir det som vanligt Talang på fredag men sen är det tillbaka till Idols slutaudition lördag och söndag, de ringde idag och behövde hjälp! Kul att de ringer och frågar mig utan att jag sagt något att jag kan jobba under slutaudition.

Hade fått en fråga om detta med, och det är genom min skola jag fått möjligheten till jobben på både Idol och Talang. Fördelen med min skola, vi har ett grymt bra rykte och produktionsbolagen frågar specifikt våran skola om folk. Men man får inga förmåner som reserverade platser på andra TV-program, dels för att det är olika produktionsbolag och sen även olika program där inte samma folk jobbar. Men man får kontakter, kontakter som är jäkligt bra att ha i framtiden när vi ska ut på praktik i höst igen, och även när vi ska söka jobb efter gymnasiet!

Sen förbereds mitt i allt detta även jobb som konfrencier på nationaldagen under kommunens officiella nationaldagsfirande!

Kommentarer
Postat av: Leeniz

Wow micke du är en riktig arbetarmyra! ;)

2010-05-25 @ 12:14:35
URL: http://thelifeofleeniz.blogg.se/
Postat av: Mika

Du är grym! I'm so happy for u!



Puss!

2010-05-25 @ 16:01:34
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh warner vad coolt själv försökte jag få praktik på zomba när jag gick i 9an men de sa att de ej tog emot praktik! Men du kanske går nån musik eller teater skola där de annonserar om platser på skolan.

2010-05-29 @ 18:34:45
Postat av: Ulrika

Du som har kolla på så mycket och är överallt. Vet du om det blir nån barnens allsång i år på skansen

2010-06-02 @ 12:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0